اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

مشکل تامین میوه نبود سردخانه و انبار است

معاون توسعه داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه ذخیره سازی مرکبات مورد نیاز پایان سال از مهمترین اقدام‌های سازمان است، گفت: مشکل تامین میوه نبود سردخانه و انبار است.

مشکل تامین میوه نبود سردخانه و انبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عزیزالله صدیقی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی اظهار داشت: در سال گذشته برای اجرای طرح تنظیم بازار و تامین میوه ایام نوروز مردم در استان 2 هزار و 800 تن میوه و مرکبات پیش‌بینی و ذخیره سازی شده بود که در این راستا 2 هزار و 391 تن سیب و پرتقال توزیع شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری سه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با عناوین طرح رحمت، ضیافت و پاییزه در اراک برگزار شد که کالاهای عرضه شده در 830 غرفه با پنج تا 20 درصد تخفیف در راستای تامین و توزیع کالاهای اساسی مشمول طرح تنظیم بازار در اختیار مردم قرار گرفت.

صدیقی افزود: در این نمایشگاه‌ها بیش از 13 هزار تن اقلام و کالاهای اساسی از قبیل برنج، شکر، روغن توزیع شد و 76.4 درصد رضایتمندی نسبی بازدیدکنندگان را داشته است.

معاون توسعه داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی برگزاری جلسات هفتگی شورای نظارت و کنترل بازار ، پیش‌بینی کمبودها، نارسایی‌ها، رصد بازار و اتخاذ تصمیمات اساسی در 31 جلسه در مرکز استان و 145 شهرستان استان و اتخاذ 530 مصوبه و پیگیری و اجرای 182 مصوبه این شورا را از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری عنوان کرد.

وی از واردات و توزیع 148 هزار تن نهاده دامی در سال جاری به استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 36 هزار و 190 تن نهاده در استان مرکزی موجود است.

معاون توسعه داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: هم‌اکنون هر کیلوگرم سویا در استان با قیمت 19 هزار و 700 ریال، جو 8 هزار و 100 ریال و ذرت یک‌هزار و 900 ریال در استان توزیع می‌شود.

صدیقی اضافه کرد: در بحث کشتار روزانه دام زنده نیز در استان 500 دام سبک و 40 راس دام سنگین کشتار و 45 تن گوشت قرمز در سطح استان توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 8 هزار و 280 تن گوشت مرغ امسال به صورت خرید تضمینی و حمایتی از مرغداران خریداری و 4 هزار و 441 تن مرغ نیز در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است.

معاون توسعه داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه در سال جاری سبد کالایی کارمندان دولت برای 18 هزار و 320 نفر شامل پنج قلم کالای اساسی به قیمت 890 هزار ریال در استان تامین شد، گفت: در سال جاری 18 هزار و 540 تن کالاهای اساسی با هدف تثبیت قیمت‌ها در شرایط نوسان تامین شده است.

صدیقی افزود: 18 هزار تن اقلام خوراکی اعم از برنج، شکر، نخود و گوشت قرمز در راستای افزایش تقاضا و تنظیم بازار ویژه نذورات مردمی در ماه‌های محرم و صفر در استان توزیع شد.

وی اجرای طرح تنظیم بازار میوه شب عید و تامین و ذخیره‌سازی مرکبات مورد نیاز پایان سال را از مهمترین اقدامات آتی سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی میوه مورد نیاز برای نوروز 93 برای استان مرکزی یک‌هزار و 200 تن سیب و یک‌هزار و 600 تن پرتقال است.

معاون توسعه داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به قیمت 2 هزار و 800 تومانی سیب و یک‌هزار و 600 تومانی پرتقال در بازارها برآوردهای اولیه برای حمایت از مباشران 56 میلیارد ریال است.

صدیقی اهم مشکلات تامین میوه و مرکبات را نبود زیرساخت مناسب (سردخانه و انبار)، لزوم تامین منابع مالی به میزان مورد نیاز 20 میلیارد ریال به منظور پیش‌خرید مرکبات پایان سال و نداشتن منابع مالی به منظور پرداخت اضافه کار همکاران عنوان کرد.

وی جذب سرمایه‌گذار به منظور ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پیگیری افزایش منطقی قیمت انواع نان در سطح استان، پیگیری تخصیص و جذب کالاهای اساسی به منظور تنظیم بازار ایام پایانی سال جاری و ساماندهی مرکز عرضه مستقیم میوه و تره‌بار را از دیگر برنامه‌های آتی سازمان عنوان کرد.

معاون توسعه داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی یکی از دلایل عدم تثبیت قیمت میوه در شهر اراک را نبود سازمان میادین میوه و تره‌بار در کلانشهر اراک عنوان کرد و بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها و استقرار سازمان میادین میوه و تره‌بار با هدف فراهم آوردن فرصتی برای عرضه مستقیم محصولات توسط تولیدکنندگان و قطع واسطه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/87001/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول