اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

ایجاد بازارچه‌های شهرداری در محله‌ها سبب تثبیت قیمت‌ها می‌شود

استاندار مرکزی گفت: ایجاد سازمان میادین میوه و تره‌بار و استفاده از بازارچه‌های شهرداری در مناطق مختلف شهر و محله‌ها یکی از نیازهای اساسی شهر در راستای تثبیت قیمت‌ها و افزایش رضایتمندی و توان خرید مردم است.

ایجاد بازارچه‌های شهرداری در محله‌ها سبب تثبیت قیمت‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد حسین مقیمی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی بر ضرورت ایجاد سازمان میادین میوه و تره‌بار در کلانشهر اراک تاکید کرد و افزود: ایجاد و استقرار سازمان میادین میوه و تره‌بار زمینه‌ساز دسترسی آسان و ارزان مصرف‌کنندگان به محصولات و عرضه بدون واسطه محصولات برای تولیدکنندگان است و در نتیجه موجب تعادل قیمت‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت الگوگیری از نمونه‌های موفق ایجاد سازمان میادین میوه و تره بار در شهرهای قم، اصفهان و تهران اظهار داشت: با اجرای این طرح علاوه بر اینکه از تجارب استان‌ها در راستای عرضه و قیمت‌گذاری می‌توان بهره گرفت زمینه حضور بخش خصوصی نیز در این حوزه و خرید انبوه و توزیع با قیمت مناسب فراهم می‌شود.

استاندار مرکزی همچنین بر لزوم احداث یک واحد سردخانه دو مداره در شهرستان اراک با توجه به نبود سردخانه زیر صفر و بالای صفر در استان برای ذخیره‌سازی میوه و اقلام مورد نیاز شب عید تاکید کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: طی 8 ماهه سال جاری یکصد و 11 هزار و 81 مورد بازرسی در حوزه خدمات و اصناف انجام شده و 6 هزار و 919 پرونده تشکیل و یک‌هزار و 496 واحد صنفی پلمب شده است.

سیدجمال فدایی‌فروتن افزود: در این مدت 2 هزار و 45 بازرسی از واحدهای تولیدی صنعتی استان صورت گرفته و 29 پرونده نیز تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز از 3 هزار و 859 واحد صنفی و 630 واحد غیرصنفی در استان طی 8 ماهه سال جاری بازرسی صورت گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال 8 هزار و 600 مورد بازرسی از یک‌هزار و 600 واحد نانوایی استان مرکزی انجام شده، تصریح کرد: 716 پرونده تخلف نیز در این بخش تشکیل شده که عمده این تخلفات مربوط به کم‌فروشی و کیفیت آرد است.

فدایی‌فروتن با اشاره به اینکه 70 درصد از شکایات مردمی به تلفن گویای 124 را تخلف‌های نانوایی‌ها شامل می‌شود، ادامه داد: یکی از دلایل کاهش حجم نان و کم‌فروشی و اعتراض مردم افزایش هزینه‌های جانبی نانوایی‌ها با وجود تثبیت قیمت نان است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت و کمیت از مهمترین تخلفات حوزه پخت نان به شمار می‌روند، اصلاح قیمت نان و اتخاذ شیوه‌هایی برای جبران هزینه‌های نانوایی‌ها را از جمله راه‌کارهای حل این مشکل عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اکثر نانوایی‌های استان مرکزی به شرکت گاز استان بدهکار هستند و این بدهکاری تنها بخشی از مشکلات اقتصادی این واحدها است، اظهار داشت: قیمت نان از تولید تا فروش برای نانوایی‌های استان دارای صرفه اقتصادی نیست و اگر قیمت نان اصلاح نشود مشکلات بسیاری برای جامعه ایجاد می‌کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: در هشت ماهه امسال 17 هزار تماس تلفنی با تلفن گویای 124 ثبت شده که 60 درصد این تماس‌ها معادل 3 هزار و 382 تماس مرتبط و قابل پیگیری بوده است.

انتهای پیام/87001/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول