اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

طرح ترنم مهر در اسلامشهر افتتاح شد

برای نخستین بار در استان تهران طرح ترنم مهر با هدف آموزش زوج‌های جوان با رویکرد دینی در اسلامشهر افتتاح شد.

طرح ترنم مهر در اسلامشهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان اسلامشهر، امشب طرح ترنم مهر با هدف آموزش زوج‌های جوان با رویکرد دینی، برای نخستین بار در سطح استان تهران و در شهرستان اسلامشهر و در مسجد حضرت خاتم الأنبیای شهرک واوان به اجرا درآمد.

حجت‌الاسلام داود امیدی، نماینده معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه استان تهران و مسئول اجرایی طرح ترنم در مراسم افتتاحیه  این طرح، اظهار داشت: ارتقای سلامت خانواده‌ها در جهت سالم‌سازی جامعه از طریق آموزش مهارت‌های لازم جهت برنامه‌ریزی بهتر و مناسب‌تر برای زندگی خانوادگی از مهمترین اهداف طرح ترنم مهر است.

امیدی بیان داشت: آشنا کردن زوج‌های جوان برای داشتن یک زندگی سالم و تقویت بنیان خانواده با آموزش زوج‌های جوان با رویکرد دینی از اهداف اجرای این طرح است، که با ویژگی‌های خاصی توسط اساتید و کارشناسان حوزه و دانشگاه به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: این طرح با دو ویژگی خاص، به صورت کاربردی و با به‌کارگیری علم و آموزه‌های دینی با رویکرد نوین و به شکل کارگروهی و مسجد محوری، در سطح مساجد و با رویکرد معنوی و دینی برگزار می‌شود.

مسئول اجرایی طرح ترنم مهر تصریح کرد: با اجرای این طرح به منظور تحکیم خانواده‌ها به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین که اغلب از افراد کم درآمد و کارگر‌نشین جامعه می‌باشند و استعانت مالی جهت پرداخت حق‌الزحمه مشاوره‌های مجرب خانوادگی را نداشته، می‌توان آگاهی‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه کرد.

امیدی تأکید کرد: در پایان این طرح که به صورت یک دوره 30 ساعته و در 10 جلسه برگزار خواهد شد، به دانش پژوهان گواهینامه آموزش مهارت اعطا می‌شود، که افرادی که دارای این گواهی هستند، می‌توانند در مساجد، پایگاه‌های بسیج و مدارس به عنوان مشاوره ارائه خدمات کنند.

این کارشناس دینی گفت: در تربیت نسل آینده کشور و سلامت اجتماعی جامعه، خانواده نقش اساسی را داشته و سلامت خانواده مساوی با سلامت جامعه خواهد بود، لذا زوجین برای شروع یک زندگی سالم و دینی باید در این رابطه آگاهی‌های لازم را داشته باشند، که طرح ترنم مهر فرصت مناسبی برای کسب این آگاهی‌ها به وجود آورده است.

امیدی خاطرنشان کرد: آیین همسرداری و تربیت فرزند دو رویکرد اساسی  طرح ترنم مهر می‌باشد، که با همکاری اساتید و کارشناسان حوزه و دانشگاه، امور بانوان استانداری تهران و فرمانداری‌های شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و پاکدشت و در سطح 4 پایگاه در هر شهرستان اجرا می‌شود.

قابل ذکر است که طرح ترنم مهر در شهرستان اسلامشهر در 4 مرکز، اسلامشهر مسجد فاطمیه خیابان مطهری، احمدآباد مستوفی مسجد ابوالفضل (ع)، شهرک واوان مسجد خاتم‌الانبیاء و در چهاردانگه مسجد احمدیه و با شرکت بانوان به مرحله اجرا درآمده است و علاقه‌مندان می‌توانند به محل‌های ذکرشده و یا امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان اسلامشهر مراجعه نمایند.

انتهای پیام /2302/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول