اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ورزش و جوانان استان البرز خبر داد

استقبال زوج‌های جوان البرزی از کارگاه‌های مهارت‌های زندگی

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان البرز از استقبال زوج‌های جوان این استان از برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی خبر داد.

استقبال زوج‌های جوان البرزی از کارگاه‌های مهارت‌های زندگی

قدرت‌الله شمیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: در دنیای امروز به دلایل مختلف از جمله مشکلات و مسائل اقتصادی، رشد استفاده از تکنولوژی، پیشرفت‌های صنعتی و بالاخره سختی‌های شهرنشینی، شیوه‌های زندگی با گذشته تفاوت کرده و ما از سادگی و بی‌آلایشی زندگی در گذشته دور شده‌ایم.

وی تصریح کرد: برخی اوقات دیده می‌شود که زوج‌های جوان به اندازه‌ای درگیر کار و کسب درآمد و تامین مایحتاج زندگی می‌شوند که مفهوم اصلی زندگی و اهداف آن را فراموش می‌کنند.

این مسئول افزود: این در حالی است که در دین مبین اسلام راهکارهای رهایی از این شرایط به روشنی تشریح شده و اگر ما زندگی خود را بر اساس آموزه‌ها و تعالیم دینی پایه‌ریزی کنیم، هرگز گرفتار سختی‌ها و مشکلات روزمره نخواهیم شد.

شمیرانی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه اداره جوانان استان در ماه‌های گذشته طرحی را با عنوان کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی برای زوج‌های جوان تدارک دیده بود، برگزاری این دوره‌ها تا چه اندازه موثر بوده است، گفت: با توجه به مشکلات و مسائل موجود، در ماه‌های اخیر این طرح را تدوین و در برخی از مساجد استان برگزار کردیم که با استقبال خوب زوج‌های جوان روبه‌رو شد.

وی افزود: در این دوره‌ها مهارت‌های زندگی به وسیله اساتید حوزه و دانشگاه به زوج‌های جوان آموزش داده شد و با توجه به اینکه دوره‌های فوق در محیط معنوی و دینی مساجد برگزار می‌شود، تاثیرگذاری بیشتری داشته است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان البرز ادامه داد: در این دوره‌ها تلاش شده است تا مهم‌ترین نیازهای زوج‌های جوان از سوی اساتید مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای رفع مشکلات و همچنین تعامل زوج‌ها در زمان بروز مشکلات و بحران‌ها به آنها آموزش داده شود.

شمیرانی گفت: مهم‌ترین اولویت موضوعات مورد بحث در کارگاه‌های فوق این است که زوج‌ها بتوانند تعامل خوبی با یکدیگر داشته و مسیر زندگی خود را با درک و تفاهم مثبت پایه‌گذاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه الگوهای ارائه شده در کارگاه‌های مهارت‌آموزی ویژه زوج‌های جوان استان البرز برگرفته از الگوهای دینی و اسلامی است، گفت: در فرهنگ اسلامی خود الگوهای بسیار خوبی داریم و در صورت بهره‌مندی از تعالیم ارائه شده از سوی ائمه اطهار (ع) و بزرگان دینی می‌توانیم بر تمام مشکلات زندگی امروز غلبه کنیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به اینکه آخرین دوره این کارگاه‌ها در 29 آبان‌ماه و با استقبال زوج‌های جوان برگزار شد، گفت: در تلاش هستیم تا دوره‌های دیگری را در مساجد استان با حضور تعداد بیشتری از زوج‌های جوان البرزی داشته باشیم که برنامه‌ریزی برای این امر در دست انجام است.

شمیرانی در پایان گفت: دوره جدید از امروز با حضور تعداد بیشتری از جوانان و خانواده‌ها آغاز شده است و در تلاش هستیم تا پیش از پایان سال باز هم شاهد برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی در سطح استان البرز باشیم.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول