اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بزرگداشت سالروز شهادت دردانه امام حسین(ع)؛

مجمع بزرگ فاطمیون در قروه برگزار شد

همزمان با سالروز شهادت دردانه امام حسین(ع)، حضرت رقیه (س) مجمع بزرگ فاطمیون در حسینه شهدای قروه برگزار شد.

مجمع بزرگ فاطمیون در قروه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام محمد صلواتی از اساتید حوزه و دانشگاه امشب در این مجمع گفت: یکى از حوادث مهم و منحصربه‌فرد تاریخ اسلام که تحولى اساسى و بنیادین در جامعه اسلامى ایجاد کرد و در تاریخ اسلام رنگ جاودانگى به خود گرفت، قیام سالار شهیدان است.

وی افزود: این قیام محصول مشترک ایثار و فداکارى زنان و مردانى است که براى همه مسلمانان و آزادمردان و آزادزنان جهان الگو و اسوه هستند.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه، بدون نقش‏‌آفرینى زنان در قیام عاشورا، قیام امام حسین(ع) ناتمام بود و اثر مطلوب آن هرگز تداوم نمی‌یافت.

صلواتی افزود: امام حسین(ع) با تکیه بر دانش الهی، براى اینکه نداى مظلومیت و حق‏‌خواهى‏‌اش در جنجال تبلیغاتى امویان گم نشود و براى همیشه به اقصى نقاط جهان برسد، بخش اعظم پیام‏‌رسانى نهضت خویش را به عهده زنان و اهل بیت خویش نهاد.

وی با بیان اینکه مردانى که در قیام عاشورا حماسه آفریدند، هر کدام دست‏‌پرورده و تربیت‏ شده دامان زنان شجاع، باایمان و فداکار بودند، اظهار کرد: نقش‌آفرینی بانوان در کربلا از دو جنبه مستقیم و غیرمستقیم قابل بررسی است.

صلواتی افزود: زنان علاوه بر آنکه از منظر تربیت حماسه‏‌سازان کربلا، در قیام عاشورا نقش مهمى را ایفا کردند، از منظر تشویق و ترغیب شوهران و فرزندان خویش چه پیش از عاشورا و چه در روز عاشورا و در اوج نبرد نیز سهم بسزایى داشتند.

وی با تاکید بر اینکه قیام عاشورا از همه جهات و ابعاد در تاریخ قیامى منحصر‌به‌فرد است، گفت: در صحنه کربلا حدود هفتاد و چند نفر در مقابل ده‌ها هزار نفر صف‌آرایى کردند که در چنین صحنه‌‏اى تنها کسانى می‌توانند حضور یابند که درجه اعلاى فداکارى، ایثار و ازخودگذشتگى قرار داشته باشند، هیچ‌گونه وابستگى و دلبستگى به غیر خدا نداشته باشند و جز کسب رضاى او و اطاعت فرمان او هدف دیگرى را دنبال نکنند.

صلواتی با اشاره به اینکه هم‌اکنون نیز زنان به دو شکل در ساختن جامعه نقش دارند، گفت: یکى نقش ناپیدا و غیرمستقیم از طریق تربیت فرزند و تأثیرى که بر شوهران خود دارند و دیگرى حضور مستقیم در صحنه‏‌هاى حساس سیاسى جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه نقش زنان در ساختن جوامع بشرى و پیشرفت و انحطاط آن بسیار تاثیرگذار است، افزود: اندکى دقت و تأمل در تاریخ زندگانى مردان بزرگ تاریخ و کسانى که در ساختن جامعه تاریخ نقش‌هاى بزرگى ایفا کرده‏اند ما را به این حقیقت رهنمون مى‏‌گرداند که آنان موفقیت خود را مرهون فداکارى، ایثار و ازخودگذشتگى زنان جامعه هستند.

صلواتی در پایان افزود: در طول تاریخ اگر جامعه‌‏ای توانسته است مدارج کمال، ترقى و پیشرفت را به سرعت بپیماید، ریشه اصلى و اساسى آن را باید در زنان عفیف، پاکدامن و ایثارگر آن جامعه جستجو کرد و اگر جامعه‌‏اى به انحطاط، فساد، فحشا، پستى و هرزگى گرویده باز هم ریشه اصلى آن را باید در انحراف زنان آن جامعه جست.

انتهای پیام/79009/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول