اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رئیسی:‌

حماسه اقتصادی با مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی عینیت می‌یابد

معاون اول دستگاه قضا گفت: حماسه اقتصادی در کشور در گرو مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی و ایجاد بسترهای امنیت اقتصادی تحقق می‌یابد که همه باید در این زمینه تلاش و کوششی جدی و واقعی داشته باشیم.

حماسه اقتصادی با مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی عینیت می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید‌ابراهیم رئیسی عصر امروز در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: بعد از تحقق حماسه سیاسی در 24 خرداد این بار نوبت خلق حماسه اقتصادی در کشور است که این امر در گرو تعامل قوای سه‌گانه و همچنین همکاری و همراهی خوب و دلسوزانه مدیران و مسئولان تحقق می‌یابد به طوری که دستگاه قضایی نیز آماده مبارزه با مفاسد اقتصادی و برقراری امنیت پایدار در مسیر جذب و جلب سرمایه‌گذاران و حرکت‌های نوین اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در مکتب اسلام هیچ مفهومی به گستردگی عدالت تبیین و تاکید نشده است، تصریح کرد: بعد از اصل توحید بی‌تردید در آیات و روایات الهی و ائمه اطهار مفهوم عدالت به شکل گسترده و با مبنای عقلی مطرح شده چرا که مفهوم عدالت این است که همه چیز در سر جای خود باشد و همه با شناخت حق با یکدیگر برخورد و رفتار داشته باشند.

رئیسی خاطر نشان کرد: همه سطوح مدیریتی، اجرایی و کارکرد ما باید قانون و حق را نمایان کند تا در کنار علم و دانش واقعی و پیشه کردن تقوای الهی بتوانیم با معرفت و راهیابی به حقیقت مسئله اصالت و حقانیت مسائل را مطرح کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار توجه و اتخاذ به حق تعالی و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت اعتماد به نفس حاصل شده و قضاوت عادلانه در جامعه انجام می‌شود که ما در این رابطه نیازمند اتکال به خدا و تضرع به درگاه الهی هستیم.

وی با برشمردن برخی از ضمانت‌های اجرایی در ضمانت‌های اجرای قانون و عدالت بیان کرد: یکی از این مبانی توجه به نظارت و کنترل سیستمی است چرا که اگر این نظارت و کنترل در کنار اعتمادآفرینی نباشد امکان تحقق عدالت وجود ندارد.

اعتماد همراه با کنترل هرگز به تشکیل پرونده‌های مفاسد اقتصادی منجر نمی‌شود

معاون اول دستگاه قضا در ادامه سخنان خود یادآور شد: هیچ مسئول و مدیریتی نمی‌تواند با بهانه قرار دادن اعتماد به زیرمجموعه‌های خود از کنترل و نظارت دوری گزیند بلکه در نظام مدیریتی حضرت علی (ع) نیز در کنار تأکید و توصیه به اعتماد، کنترل و نظارت‌ها را ضروری می‌داند.

رئیسی گفت: ‌اگر در کنار اعتمادها نظارت و کنترل را در سیستم بانکی شاهد بودیم هرگز پرونده کلان اقتصادی و مفاسد بانکی رخ نمی‌داد چرا که ما از ریشه و زیربنا نسبت به این امر غفلت کردیم.

وی جدی گرفتن سیستم‌های هشداردهنده را در لغزش‌ها و خطاها یادآور شد و افزود: ما اگر در جایگاه‌هایی که خطا و لغزشی صورت بگیرد کنترل‌ها و کارآمدی آن را مد نظر داشتیم هرگز گرفتار اختلال و برخی مفاسد و انحرافات نمی‌شدیم که در این زمینه باید توجه کنیم تا با کنترل و نظارت دقیق ریشه مفاسد برچیده شود.

رئیسی دقت و هوشیاری مرزبانان فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و سایر حوزه‌ها را یادآور شد و اظهار داشت: اگر مرزبانان ما درست به وظیفه خود عمل کنند نه از انحراف اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خبری می‌شود و نه اینکه عده‌ای بخواهند با گستاخی آرزوی ضربه زدن به نظام اسلامی ما را داشته باشند.

این مسئول با بیان ضمانت دیگر اجرایی در حوزه قانون‌مداری و عمل به عدالت تصریح کرد: رسیدگی عادلانه به پرونده‌ها، تخلفات و صدور حکم به موقع و مناسب زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته و عدالت واقعی محقق شود.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: در جامعه‌ای که با نام اسلام و رعایت اصل عدالت بنا شده و در رأس آن ولی فقیه وجود دارد باید بکوشیم تا تراز عدالت علی (ع) و مکتب روشنگرانه آن حضرت نمود و جلوه‌ای واقعی پیدا کند.

انتهای پیام/62001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول