اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقادات پیشکسوت کشتی اصفهان در گفت‌وگو با فارس:

کفگیر کشتی اصفهان به ته دیگ خورده است

پیشکسوت کشتی اصفهان گفت: زمانی اصفهان سه المپیکی در کشتی داشت، اما از آن کشتی پرافتخار چه چیزی باقی مانده است.

کفگیر کشتی اصفهان به ته دیگ خورده است

هاشم قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: از زمانی که آقای داوود شیران به عنوان رئیس هیئت به کشتی اصفهان آمدند پس از آن نزدیک به یکسال است که رئیس هیئت نداریم.

وی تصریح کرد: آقای میرواحدی نیز به عنوان سرپرست کار خاصی نمی‌تواند انجام دهد چرا که مسئولیت زیادی ندارد و در حال حاضر نیز برای کشتی اصفهان باید فکری بشود چرا که کفگیر به ته دیگ خورده است.

کاپیتان سابق تیم ملی کشتی ایران با بیان اینکه کشتی اصفهان این وضعیت را در گذشته نداشته است، ادامه داد: از تمام اهالی کشتی قدیمی‌تر هستم و یادم می‌آید زمانی کشتی اصفهان سه المپیکی داشت، اما در حال حاضر که برای قهرمانی کشور می‌روند استان‌هایی مانند یزد و چهارمحال و بختیاری بالاتر از ایران قرار می‌گیرند.

قنبری با بیان اینکه سه سال است به مربیان اصفهانی حتی ریالی نیز پرداخت نشده، تاکید کرد: در یک کلاس مربیگری که باید 30 نفر ثبت نام می‌کرده‌اند 90 نفر ثبت‌نام کردند و پس از این کلاس مربیانی که برای گرفتن مدارک خود به فدراسیون کشتی رفته‌اند فدراسیون به آنها گفته مدرکی را نمی‌توانیم به شما بدهیم چرا که هیچ مبلغی به حساب فدراسیون واریز نشده، در حالی‌که می‌گویند نفری 350 هزارتومان از این مربیان پول گرفته شده است.

این مربی کشتی اضافه کرد: از زمان رفتن سرهنگ رضایی رئیس سابق هیئت کشتی اصفهان که حدود پنج سال پیش بود سیر نزولی کشتی اصفهان آغاز شد، البته کشتی گیران اصفهانی زمان وی نیز پشت و پناهی غیر از اعضای هیئت کشتی نداشتند.

وی افزود: هیئتی تا پیش از آمدن آقای رضایی در کشتی اصفهان وجود نداشت و وی برای کشتی‌گیران خوابگاه با امکانات لازم فراهم و هیئت کشتی اصفهان را راه‌اندازی کرد، اما پس از وی این رشته در اصفهان روز به روز در حال پسرفت است.

کشتی‌گیر سابق تیم ملی اضافه کرد: طی سالیان گذشته کشتی فرنگی در اصفهان عملکردی نداشت، اما زمانی که من به کشتی اصفهان آمدم به جایی رسیدیم که تیم تهران را با اختلاف بسیار بالا گرفتیم و از 10 نفر 9 تای آن نفرات مدال کشوری گرفتند.

قنبری تصریح کرد: کشتی اصفهان به جایی رسیده بود که برای المپیک مونترال سه نفر انتخاب شده نهایی داشتیم.

پیشکسوت کشتی اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر مربیان بسیاری داریم، اما کشتی‌گیر نداریم، آقایان یک تیم کشتی را به فرانسه اعزام کرده‌اند در حالی‌که از آقای جواهری این سوال را دارم که دلیل رفتن این تیم به فرانسه چه بوده و هزینه این تیم از کجا آمده است، شما که حقوق مربیان را نمی‌دهی این اعزام به کشوری که به هیچ عنوان کشتی ندارد چه دلیلی می‌تواند داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر اعلام کرده‌اند یک تیم از اصفهان را قصد دارند به رقابت‌های قزاقستان اعزام کنند، اما باید بگویم در حالی‌که کشتی اصفهان در لیگ هیچ مقامی ندارد، قصد دارند در قزاقستان چه کار مثبتی انجام دهند.

قنبری ادامه داد: در ابتدا باید تیم داشته باشیم که بتوانیم در رقابت‌های قهرمانی کشور عرض اندام کنیم و پس از آن تیم‌های کشتی اصفهان را به مسابقات برون مرزی اعزام کنیم.

این مربی کشتی با بیان اینکه نتیجه کار هیئت‌ها در رقابت‌های قهرمانی کشور مشخص می‌شود اضافه کرد: در حال حاضر مسابقات جوانان، نوجوانان در قم برگزار شده، بروید ببینید چند مقام اولی و چند مقام حتی پنجمی داشتیم.

کشتی‌گیر سابق تیم ملی گفت: زمانی مدیرکلی آقای رحیمی وی به بنده گفت ریاست هیئت کشتی را قبول کنم، اما به او گفتم کار من مربیگری است و دوست دارم کشتی‌گیر تربیت و پرورش دهم، اما با رئیس شدن این کارها را نمی‌توانم انجام دهم؛ اما روزی آقای رحیمی ابلاغ رئیس هیئت را به من داد که به وی گفتم باید برای کشتی اصفهان هزینه کنیم و پس از آن تشک‌های کشتی را با قیمت‌های مختلف تهیه کردم و به همه جا دادم و اعتقاد داشتم اگر تشک کشتی در هر جایی پهن شود در قهوه‌خانه‌ها تخته می‌شود و باید بگویم قطار کشتی اصفهان به حرکت درآمده بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به آن سر دنیا نیز که بروند باید برای کشتی اصفهان در لیگ مقام بیاورند چرا که پای آبروی این شهر در میان است، فولاد ماهان را در لیگ شرکت دادند در حالی‌که یک نفر این کشتی‌گیران از اصفهان نبودند، این کار به چه درد ما می‌خورد و با این کار ناخواسته به آمادگی کشتی‌گیران شهرهای دیگر کمک کرده‌ایم.

مربی سابق تیم ملی کشتی ادامه داد: قرار است مجمع انتخاباتی هیئت کشتی برگزار شود و در میان این کاندیداها در صورتی‌ که آقای محسن طاهری و مصطفی نوروزی انتخاب شوند و از امثال من هم کمک بخواهند می‌توانیم کشتی اصفهان را راه بیاندازیم.

این مربی کشتی گفت: برای مسابقات فولادماهان رفته بودیم و بسیاری از عوامل فدراسیون کشتی مانند آقایان رنگرز، توپچی، هاشمی نسب حضور داشتند و به دلیل میزبانی ضعیفی که به عمل آوردیم آقای ابراهیم جوادی از نوابغ کشتی ایران قهر کرده و سالن را ترک کردند مگر جوادی کم فردی در کشتی ایران است.

قنبری خاطرنشان کرد: طی 11 سال هشت طلای کشوری کسب کرده‌ام اما آقایان چه کاری برای ما صورت دادند.

وی در پایان به افتخاراتش در کشتی ایران اشاره کرد و اذعان داشت: علاوه بر هشت طلای کشوری، یک مقام دومی، یک مقام سوم، یک مقام سوم آزاد، عضو تیم ملی ایران در رقابت‌های جهانی کانادا 1970، عضو تیم ملی در رقابت‌های جهانی بلغارستان 1971، عضو تیم ملی سال 1973، مقام اول المپیک آسیایی تهران 1974، که پس از من تا به حال هیچ کشتی‌گیری از ایران موفق به کسب این نشان در وزن من نشده است، کسب مقام دوم در رقابت‌های یاشاردوغو، مقام دوم در رقابت‌های کازابلانکا مراکش، کسب مقام دوم و سوم رقابت‌های پیشکسوتان جهان و مربی تیم ملی در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان، از جمله برخی از افتخارات من در رشته کشتی است.

انتهای پیام/63020/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول