اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کامیاران خواستار شد

شناسایی فقرای واقعی در روستاهای کامیاران

فرماندار کامیاران خواستار شناسایی فقرای واقعی در سطح شهر و روستاهای این شهرستان به منظور توانمندسازی آنها از محل جمع‌آوری زکات شد.

شناسایی فقرای واقعی در روستاهای کامیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، علی‌عسگر روحانی ظهر امروز در همایش تقدیر از عاملین و روحانیون زکات این شهرستان که با حضور مدیرکل کمیته امداد استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: زکات به معنی حیات است و با توجه به این آیه قرآن که می‌فرماید «به دست خود، خود را به هلاکت نرسانید» که گاهی مردم عامی و غیرعاقلان از آن تفسیری سطحی دارند، خداوند در این آیه مبارکه انفاق و زکات را حیات و زندگی می‌داند.

وی تصریح کرد: حیات بودن زکات به این دلیل است که عدم پرداخت آن موجب افزایش فقر در جامعه می‌شود و هر جا فقر زیاد باشد در پس آن جنایات، بی‌بند و باری و ناهنجاری‌های اجتماعی افزایش می‌یابد و به حقیقت این معنای واقعی هلاکت به گفته قرآن است.

روحانی به تحریم‌های دشمنان و توطئه‌های آنان برای به زانو در آوردن ملت ایران اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان در سایه رهبری‌های داهیانه رهبری و صبر و استقامت جهادی ملت ایران دشمنان بار دیگر طعم تلخ شکست را از ملت ایران چشیدند.

به گفته فرماندار کامیاران، مردم با وجود تحریم‌های و فشارهای اقتصادی در سخت‌ترین شرایط با حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهرها اسلامی و همچنین راهپیمایی شکوهمند 13 آبان حماسه دیگری را در تاریخ پرافتخار خود ماندگار کردند.

وی از احیای فریضه زکات به عنوان ظرفیتی برای ریشه‌کن کردن فقر نام برد و اظهار کرد: یک قلم از اقلام زکات معادل کل اعتبارات اختصاصی به ادارات شهرستان است که اگر به درستی مدیریت شود شاهد ریشه‌کن شدن کامل فقر و محرومیت در شهرستان خواهیم بود.

فرماندار کامیاران با بیان اینکه جمع‌آوری زکات و کمک‌های دولت در کنار هم بستری مناسب برای رفع مشکلات نیازمندان و تحقق توسعه و آبادانی در منطقه می‌شود، بیان داشت: افزایش، ترویج و نهادینه شدن فرهنگ زکات نیازمند تلاش و حمایت روحانیون به عنوان اقشار تاثیرگذار جامعه است.

روحانی در پایان بر شناسایی روش‌های تاثیرگذار در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ زکات و همچنین شناسایی نیازمندان واقعی و نیازهای آنان تاکید کرد و بیان داشت: انجام بازدیدهای سرزده از روستاها و شناسایی فقرا، ابلاغ حمایت از سوی ثروتمندان، آگاهی و جمع‌آوری حمایت‌های گروهی مردم به طور مستقیم، معرفی فقرا به ثروتمندان و حمایت‌های اداری برای دادن تخفیف‌های درمانی از سوی درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که در زمینه کمک به نیازمندان انجام شده است.

انتهای پیام/79002/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول