اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و شهرسازی تاکستان عنوان کرد

تخصیص اعتبار نگهداری راه‌های تاکستان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تاکستان خواستار تخصیص اعتبار نگهداری راه‌های شهرستان تاکستان شد.

تخصیص اعتبار نگهداری راه‌های تاکستان

نبی‌الله آذربایجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: طی روزهای گذشته عملیات روکش پنج کیلومتر راه روستایی طرویزک به برزلجین شهرستان تاکستان به انجام رسیده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تاکستان افزود: همچنین ترمیم و لکه‌گیری سایر نقاط این محور 15 کیلومتری تاکستان با عبور عرض 5/5 متری نیز پس از انجام به طور کامل مورد استفاده روستاییان این بخش قرار گرفته است.

آذربایجانی، ظرفیت‌های کشت محصولات کشاورزی، شرایط اقلیمی، دشت‌های وسیع، حاصلخیز و وجود صنایع در تاکستان را بالا دانست و ابراز داشت: قرارگیری تاکستان در محور مواصلاتی جنوب و شرق به غرب کشور ظرفیت‌های قابل توجه این شهرستان را دوچندان کرده است.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان تاکستان در زمینه جابه‌جایی، ترانزیت کالا و مسافر در سطح استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تاکستان عنوان کرد: از این رو لزوم توجه به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی پیرامون گسترش محورهای مواصلاتی تاکستان ابراز داشت: این امید می‌رود با تخصیص اعتبارات لازم راه بتوان در آینده نزدیک شاهد پایان عملیات احداث بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی در دست احداث شهرستان تاکستان بود.

آذربایجانی عنوان کرد: در حال حاضر 700 کیلومتر راه روستایی در تاکستان ایجاد شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: 95 درصد راه‌های روستاهای شهرستان تاکستان آسفالت است.

این مسئول ادامه داد: پنج درصد باقیمانده راه‌های غیر آسفالت تاکستان نیز مربوط به کمی خانواده‌های روستایی تا 10 خانوار می‌باشند که تاکنون امکان آسفالت کشی برای آنها مهیا نشده است.

وی اذعان داشت: بر اساس استانداردهای مطرح 5 درصد هزینه راه‌ها باید سالانه هزینه نگهداری آن شود.

آذربایجانی متذکر شد: در صورت عدم تخصیص اعتبارات نگهداری خسارات و صدمات فراوانی بر سطح جاده‌ها وارد شده و حفظ و نگهداری از راه‌های روستایی بسیار مهم و حیات‌بخش است.

انتهای پیام/77005/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول