اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد

نیاز 15 هزار میلیارد تومانی برای تحقق برنامه‌های راه روستایی

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: برای دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش راه روستایی 15 هزار میلیارد تومان نیاز است.

نیاز 15 هزار میلیارد تومانی برای تحقق برنامه‌های راه روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، سید حسین میرشفیع میزان راه روستایی آسفالته در سطح کشور را 102 هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: 152 هزار کیلومتر سطح کل راه‌های روستایی کشور بوده که در حال حاضر از این میزان 102 هزار کیلومتر آسفالت شده است.

وی با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات ملی راه روستایی طی امسال بیان داشت: همین امر باعث شده تا در استان‌های سردسیر همانند خراسان شمالی مشکلات بیشتری در رابطه با آسفالت راه‌های روستایی داشته باشیم.

به گفته میرشفیع بر اساس برنامه پیش‌بینی شده طی امسال می‌بایست مبلغ 230 میلیارد تومان از ردیف اعتبارات ملی و مبلغ 900 میلیارد تومان نیز به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران به این بخش تخصیص یابد که هنوز محقق نشده است.

وی یادآور شد: این در حالی است که برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش راه روستایی مبلغ 15 هزار میلیارد تومان نیاز است.

میرشفیع با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی استان خراسان شمالی گفت: در حال حاضر شاخص راه روستایی این استان 12 تا 15 درصد پایین‌تر از سطح کشور است که با توجه به اینکه فصل کاری در این استان به دلیل سردسیر بودن کوتاه‌تر است، امکان کار اجرایی کمتری در طول سال وجود دارد.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید تمهیدات ویژه‌ای برای این استان اندیشیده شود، اضافه کرد: این در حالی است که در سال جاری نیز که کمبود اعتبارات وجود دارد و هنوز نیز تخصیصی نداشته این مشکلات استان بیشتر نیز شده است.

وی یادآور شد: البته با سفر مقام معظم رهبری به این استان ظرفیت‌های خوبی در این بخش به وجود آمده که هم اکنون پیمانکاران نیز مشغول به کار هستند

میرشفیع تصریح کرد: طی ملاقاتی نیز که با استاندار خراسان شمالی در این سفر داشته‌ایم مقرر شد با همکاری وزارتخانه و استانداری، مشکلات اعتباری مرتفع شود تا شاخص برخورداری از راه روستایی استان ظرف دو سال آینده به میانگین کشوری برسد.

به گزارش فارس، معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر روز گذشته خود به خراسان شمالی از محورهای راه روستایی شهرستان‌های مانه و سملقان، راز و جرگلان، شیروان، اسفراین و فاروج بازدید کرد.

میرشفیع در بازدید از محور روستایی حسن‌آباد، رباط و گیفان؛ مورد قدردانی اهالی به دلیل کیفیت احداث راه این روستاها قرار گرفت.

انتهای پیام/63002/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول