اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی فارس:

تامین اجتماعی از محل بودجه‌های عمومی حمایت شود

مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: 50 درصد جمعیت کشور زیر پوشش خدمات این سازمان قرار دارند که باید دست‌اندرکاران حوزه‌های اقتصادی از محل بودجه‌های عمومی، این سازمان را مورد حمایت قرار دهند.

تامین اجتماعی از محل بودجه‌های عمومی حمایت شود

عبدالکریم نباتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به اجرای طرح بخشودگی این اداره‌کل نسبت به معوقات کارفرمایی تا پایان سال 1391 اظهار داشت: استقبال مناسبی از این طرح صورت گرفت و مطالبات سازمانی تا حدودی دریافت شده است.

وی میزان معوقات کارفرمایان تا پایان سال 1391 به این سازمان را افزون بر 200 میلیارد تومان برآورد کرد.

به گفته این مسئول مطالبات سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان در بخش‌های صنفی، کشاورزی و صنعتی است که در صورت تعجیل در پرداخت در مدت زمان تعیین شده می‌توانند از بخشودگی‌های قابل توجهی برخوردار شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس بیان کرد: این سازمان در کل کشور وظیفه حمایت از افراد زیر پوشش خود را دارد و در حقیقت نخستین اولویت اصلی حمایت از بیمه‌شدگان در قبال موضوع درمان و بازنشستگی افراد مطابق قانون و آنچه از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شده است.

وی با بیان اینکه موضوع درمان به عنوان یکی از وظایف مهم دارای بار مالی سنگین برای این سازمان است، گفت: ارائه خدمات به افراد بیمه شده در قالب تعهدات کوتاه و بلندمدت قابل اجراست که به طور مثال خدمات بازنشستگی به افراد طرف قرارداد مطابق قانون در شمار تعهدات بلندمدت سازمان است و همچنین افراد بیمه‌شده از ابتدای ورود به فازهای حمایتی تا زمان فوت از خدمات درمانی این سازمان برخوردار می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس در پاسخ به این پرسش که بهترین راهبرد برای پرداخت‌های به موقع کارفرمایان کدام است ادامه داد: به نظر می‌رسد باید سازمان تامین اجتماعی را به سمت دریافت‌های تک‌نرخی هدایت کرد و این در شرایطی است که امروز پرداخت‌ها به صورت چندنرخی از بیمه‌شدگان دریافت می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: هرچند اوضاع اقتصادی صنایع بزرگ و کوچک به واسطه بحران‌های پیش آمده چندان مساعد نیست اما می‌توان با تدابیر دولتی و اتخاذ سیاست‌های حمایتی به صنایع و واحدهای تولیدی کمک کرد.

وی افزود: به طور مثال ما اعتقاد داریم صنایع باید از محل صرفه‌جویی‌های عنوان شده در قانون، یارانه دریافت کنند و این یارانه‌ها در بخش تولید می‌تواند به بخش خصوصی حیاتی دوباره بخشد.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس در پاسخ به این سئوال که آیا فارس را صنعتی و یا مستعد اجرای طرح‌های صنعتی و مولد می‌دانید گفت: فارس یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و این عنوان به واسطه فعالیت در حوزه کشاورزی به دست آمده و باید از این ظرفیت برای ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی استفاده کرد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم بخش خصوصی نیازمند همراهی دولت و پرداخت تسهیلات حمایتی است و در چنین شرایطی می‌توان به رونق اقتصادی و نیز فعال شدن صنایع در کنار کشاورزی امید داشت.

نباتی در ادامه با ورود به بحث پرداخت یارانه به اقشار مختلف مردم و احتمال کاهش و یا قطع آن در پاسخ به این سئوال که چگونه حمایت‌های تامین اجتماعی را می‌توان گسترش داد و چتر حمایتی را بر سر گروه‌های نیازمند حفظ کرد ابراز داشت: 50 درصد جمعیت کشور زیر پوشش خدمات این سازمان قرار دارند و این امر می‌طلبد دست‌اندرکاران حوزه‌های اقتصادی از محل بودجه‌های عمومی، سازمان تامین اجتماعی را مورد حمایت و تقویت مالی قرار دهند تا چتر حمایتی سازمان بر سرگروه‌های بیشتری گسترانیده شود.

این مسئول تصریح کرد: امروز افراد بیمه شده تا زمانی که پرداخت حق بیمه خود را ادامه می‌دهند می‌توانند از حمایت‌های قانونی این سازمان برخوردار شوند اما در صورت قطع پرداخت حق بیمه رابطه آنان با سازمان تامین اجتماعی قطع می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر قرار است این افراد زیر پوشش خدمات درمانی، بازنشستگی و یا اصل 29 قانون اساسی قرار گیرند باید از کمک‌های دولت برخوردار باشیم، در حالی که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی و غیردولتی محسوب می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس خاطرنشان کرد: محل درآمدهای این سازمان پرداخت حق بیمه افراد است اما باید نگاهی به شرح وظایف سازمان نیز داشته باشیم چراکه امروز تعهدات بلندمدت بردوش ما به شدت سنگینی می‌کند و در بخش پرداخت مستمری به افراد واجد شرایط  بیش از سه‌چهارم درآمدهای خود را هزینه می‌کنیم.

وی اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار را به عنوان یک طرح موفق مورد ارزیابی قرار دارد و گفت: افرادی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند می‌توانند از تعهدات بلندمدت این سازمان استفاده کنند.

نباتی خاطرنشان کرد: اعمال سیاست‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران در مناطق ویژه اقتصادی و یا شهرک‌های صنعتی تابع مقررات کلان کشوری است و ما در استان فارس به عنوان مجری قوانین در حدود بند (و) ماده 80 در مورد اعمال برخی معافیت‌ها در خدمت صاحبان صنایع و کارگاه‌های بزرگ و کوچک هستیم.

انتهای پیام/2448/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول