اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور امام جمعه بوشهر برگزار شد

مراسم شهادت حضرت رقیه(س) در حوزه علمیه امام خمینی بوشهر

مراسم شهادت حضور رقیه(س) با حضور امام جمعه بوشهر در حوزه علمیه امام خمینی بوشهر برگزار شد.

مراسم شهادت حضرت رقیه(س) در حوزه علمیه امام خمینی بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام احمد پاک‌نهاد سخنران این مراسم صبح امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر و با حضور حضرت آیت‌الله صفایی‌بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد به موضوع محبت به پروردگار اشاره کرد و اظهار داشت: اولیا الهی در محبت پروردگار، به محبت تام و کامل رسیدند و در تاسی این بزرگان، اولیای دین در این مسیر قدم برداشتند.

سخنران این مراسم اضافه کرد: باید مراقب بود برخی از محبت‌ها در دل‌ها ریشه پیدا نکند زیرا برخی از آنها غیرالهی و شیطانی می‌شود.

وی ادامه داد: گاهی اوقات متاسفانه همین ارتباطات بین نامحرم منجر به محبت می‌شود، هرچند که به قصد ازدواج و آشنایی باشد، اما جایز نیست.

پاک‌نهاد آشنایی و ارتباط قبل از عقد را آسیبی جدی در زندگی دانست و ابراز داشت: آشنایی و ارتباط قبل از عقد به جهت اینکه دو طرف همدیگر را بشناسند برای زندگی آینده آسیب‌های جدی دارد و بنابراین اساتید ما و کسانی که در حیطه روانشناسی کار کردند می‌فرمایند «عشق‌های قبل از عقد بیماری است و تا طرفین درمان نشدند ما اجازه ازدواج نمی‌دهیم تا اینکه این عشق‌ها کامل از ذهن آنها بیرون رود».

وی همچنین گفت: محبت پروردگار در راس قرار دارد و بعد از آن محبت به رسول‌الله و اولیای دین و بعد هم محبت دوستان و صالحین باید در این مسیر قرار گیرد و اگر کسی محبت اهل بیت رسول‌الله را داشت، خدای متعال خیر دنیا و آخرت را نصیب آن می‌کند.

پاک‌نهاد پرهیز از شبهات و اشتیاق به بندگی داشتن و توبه قبل از مرگ را از محبت‌های دنیا عنوان کرد، و اظهار داشت: کسی که محبت پروردگار در وجودش قرار گیرد در کارها توفیق پیدا می‌کند.

سخنران این مراسم در ادامه به محبت‌های آخرت اشاره کرد، و بیان داشت: عدم حساب و کتاب برای فرد در آخرت، نصب نشدن ترازوی عمل او برای حساب و کتاب، دادن نامه اعمال وی در دست راست و نوشتن برائت از آتش دوزخ برای او، داشتن صورتی نورانی، پوشاندن لباسی از لباس‌های بهشتی بر دوش او، همچنین شفاعت برای صد نفر از اهل بیت و دوستان خود از جمله محبت‌های آخرت است.

پاک‌نهاد در پایان خاطرنشان کرد: محبت الهی تاثیر دارد و هر کس که می‌خواهد محبت اهل بیت در دل او باشد باید عبادت و بندگی خدا کند.

گفتنی است در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر در عزای حضرت رقیه(س) به ذکر مصیبت و مرثیه‌سرایی پرداخت.

انتهای پیام/66006/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول