اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد خوی:

دولت از نظرات فرهیختگان جوان کشور استفاده کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی گفت: دولت تدبیر و امید از نظرات فرهیختگان جوان کشور استفاده کند.

دولت از نظرات فرهیختگان جوان کشور استفاده کند

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی محمدباقر محسنی صبح امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد خوی اظهار داشت: پس از سقوط حکومت رضاشاه، فضایی بازتر برای فعالیت‌های سیاسی در بین دانشجویان دانشگاه‌ها ایجاد شد و این فضا در بین دانشجویان دانشگاه تهران که آن زمان تنها موسسه مدرن آموزش عالی بود افزایش چشمگیری داشت، تظاهرات و اعتصاب‌های پراکنده‌ای در پاییز همان سال در بازار و دانشگاه تهران در اعتراض به محاکمه مصدق که پس از کودتای شوم پایه‌ریزی می‌شد برگزار می‌شود.

وی افزود: قرار بود ریچارد نیکسون نائب رئیس وقت آمریکا برای دیدار رسمی به ایران بیاید همین موضوع بهانه لازم را برای اعتراضات فراهم کرد و دانشجویان فعال به سخنرانی در کلاس‌ها پرداختند و ناآرامی‌ها تمام محوطه دانشگاه را فراگرفته بود که دولت وقت تصمیم به سرکوب گرفت و سربازان و نیروهای ارتش به دانشگاه و کلاس‌های درس هجوم بردند و در دانشکده فنی شروع به تیراندازی کردند که سبب به شهادت رسیدن جوانانی پرشور چون احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا شد.

محسنی ادامه داد: این روز توسط کنفدراسیون دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور که مخالف رژیم شاهنشاهی بودند روز دانشجو نامیده شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی خاطرنشان کرد: روز دانشجو یعنی اینکه دانشجو احساس وظیفه کند و در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، حمایت از سازندگی و ارزش‌های مادی و معنوی در تمام مقاطع از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی تصریح کرد: در راستای گام نهادن به مراحل توسعه علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور، دانشجویان از هیچ کوششی دریغ نکنند و در حمایت از ولایت‌مداری و قانونمداری با ادبیاتی وزین به تحلیل شرایط روز در جامعه بپردازند.

محسنی‌ گفت: از مسولان دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود که با اعتماد به این فرهیختگان جوان، در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کشور از نظرات تاثیرگذار افراد استفاده کنند چرا که بی شک فردای بهتر ایران متعلق به دانشجویان هوشیار خواهد بود.

انتهای پیام/61009/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول