اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس تاکید کرد

اتصال دانشجو به روحانیت اصیل و داشتن بصیرت دینی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: اتصال دانشجو به روحانیت اصیل و برخورداری از بصیرت دینی به طور قطع دانشگاه ما را به سرمنزل مقصود انقلاب می‌رساند.

اتصال دانشجو به روحانیت اصیل و داشتن بصیرت دینی

حجت‌الاسلام محمد رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این اوج ساده‌اندیشی است که تصور شود افرادی که نادم نیستند و به سبب اعمال خود از ملت عذر نخواسته‌اند اگر آزاد شوند دست از اقدامات تهدید‌آمیز بر می‌دارند.

وی افزود: مردم غیرتمند ما ششم دی ماه سال 88 را فراموش نمی‌کنند که با روز عاشورا مصادف بود و عده‌ای از فتنه‌گران داخلی به واسطه رهبری از رسانه‌های بیگانه به خیابان‌ها آمدند و نسبت به عزاداری ابا عبدالله هتک حرمت کردند.

عضو جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: آن روز فتنه‌گران مراکز دینی و پاتوق‌های عزاداری را به آتش کشیدند و شعار «جمهوری ایرانی» سر دادند.

وی اضافه کرد: در آن زمان سران فتنه تمام این مسائل را می‌دیدند و جسارت‌ها را نظاره‌گر بودند و نه تنها مانع این کار نشدند، بلکه با سخنان خود به تشویق و ترغیب این افراد پرداختند.

رضایی خاطرنشان کرد: از این مقطع به بعد بود که مشخص شد انتخابات بهانه است و افراد فرصت‌طلب چه در داخل و چه در خارج از کشور به دنبال براندازی نظام هستند.

وی تصریح کرد: غیر از سران فتنه بسیاری از خواص نیز از خود بی‌بصیرتی نشان دادند و یا سکوت کردند و یا اینکه تمام قد به میدان نیامدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس بیان کرد: در آن زمان مقام معظم رهبری بارها تذکر دادند و بی‌بصیرتی و زمان‌نشناسی خواص را با اشاره‌ای به توابین تبیین کردند که بعد از شهادت ابا عبدالله(ع) به میدان آمدند و کار آنان سودی نداشت.

وی با بیان این که سران فتنه که اکنون در حصر هستند بعد از گذشت چهار سال هیچ‌گونه ندامتی از خود نشان نداده‌اند، گفت: اسلام دین رافت و مهربانی است و خداوند توبه را دوست دارد، اما این افراد نه نادم هستند و نه توبه کرده‌اند.

رضایی ابراز داشت: ملت ما هرگز اجازه نمی‌دهد که این افراد دوباره فرصت پیدا کنند تا جامعه را به آشوب بکشانند و اگر چه پاسخ مردم در 9 دی چشم فتنه را کور کرد، اما همواره باید مراقب و هوشیار بود.

همپوشانی دین و سیاست، ضمانت سلامت تشکل‌های دانشجویی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در ادامه با اشاره به 16 آذر و روز دانشجو گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و در سال 57 تنها به دنبال تحول ظاهری و حکومتی نبودیم که یک نظام سیاسی برود و نظام دیگری بیاید.

رضایی با بیان اینکه رهبری انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد یک تحول عمیق فرهنگی بود، افزود: این تحول فرهنگی باید از یک منبع غنی نشات می‌گرفت که آن منبع اسلام بود و آموزه‌های قرآنی، که انقلاب ما مبتنی بر همین اصول آغاز شد و به ثمر نشست.

وی ادامه داد: طبیعی است که توجه انقلاب و نظام ما به رویکرد فرهنگی توجهی ویژه بوده است و از همین منظر اقشار فرهنگی و تحصیلکرده و تمام شهروندانی که به نوعی در تولید فرهنگ سهیم هستند باید در فضایی آرام به اعتلای معیارهای فکری و فرهنگی جامعه اسلامی کمک کنند.

عضو جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: یکی از بزرگ‌ترین مراکزی که می‌تواند مرکز تحول فرهنگی جامعه باشد، دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی حوزه و دانشگاه مانند دو بال عامل پرواز و عروج جامعه هستند.

رضایی تصریح کرد: در حوزه علمیه شاید آسیب‌هایی که موجب انحراف شود، کمتر امکان رشد پیدا کند، اما در دانشگاه‌ها به واسطه تحصیل علوم متعدد غیردینی باید دقت نظر بیشتری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این که تاکنون دانشگاه‌های کشور در بیشتر مقاطع مواضع صحیح اتخاذ کرده‌اند، بیان کرد: بسیاری از افراد دارای سهم در انقلاب، دفاع مقدس و دارای مسئولیت‌های حساس از دانشگاه آمده‌اند.

به گفته وی، مواردی نیز وجود داشته که به سبب القائات معاندان عده اندکی از دانشگاهیان فریب خورده و ناخواسته آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس ابراز داشت: بخش عمده‌ای از رشدی که امروز کشور ما در عرصه‌های مختلف دارد، مدیون دانشگاه و دانشگاهیان است.

وی افزود: توسعه فرهنگی که بعد از انقلاب در جامعه شکل گرفت، شاخص‌های فرهنگی کشور را به حد قابل قبولی رساند اما هنوز تا رسیدن به توسعه فرهنگ دینی ایده‌آل فاصله وجود دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: غفلت یا نا‌آگاهی دانشگاه از جایگاه کشور در معادلات می‌تواند موجب تزلزل در اتخاذ مواضع صحیح یا تاخیر در عمل به وقت شود.

وی اضافه کرد: با این تعابیر روز دانشجو به معنای روز تکریم علم و دانش و روز استقلال‌طلبی و استکبارستیزی مطرح است.

به گفته رضایی، گرامیداشت روز دانشجو موجب عزت و خوداتکایی و همچنین اعتماد به نفس دانشجویان می‌شود.

عضو جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: انحرافات جزئی که از دوران‌های قبل در دانشگاه باقی مانده، نباید امکان رشد پیدا کند که در این صورت قابلیت ایجاد تنش در جامعه را دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید یک فضای آرام و صمیمی و آزاد برای تضارب آرا باشد، گفت: دانشگاه باید محتوای اصیل فکری را برای خط‌دهی به جامعه تولید کند که این امر تنها با تکیه بر مکتب قرآن و اهل بیت میسر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در ادامه ابراز داشت: تشکل‌های دانشجویی که در دانشگاه حضور دارند باید آگاه به مسائل روز و مسلط به مسائل دینی و مذهبی باشند.

وی ادامه داد: اگر تشکل‌های دانشجویی ارتباط تنگاتنگی با دین و علمای دینی داشته باشند از هر گونه خطری مصون می‌مانند.

رضایی تصریح کرد: اتصال دانشجو به روحانیت اصیل و برخورداری از بصیرت دینی به طور قطع دانشگاه ما را به سرمنزل مقصود انقلاب می‌رساند.

انتهای پیام/2448/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول