اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر:

مدرسه، مربی و تربیت، سه عنصر تربیت فرد انقلابی هستند

معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر، مدرسه، مربی و تربیت را سه عنصر اساسی در تربیت فرد انقلابی عنوان کرد.

مدرسه، مربی و تربیت، سه عنصر تربیت فرد انقلابی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خارگ، علی موحدی صبح امروز با گرامیداشت 111 معلم شهید و 417 شهید دانش‌آموز استان بوشهر، در جمع مدیران مدارس و مربیان پرورشی خارگ اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از طریق مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به ما ابلاغ شده است که هدف نهایی آن تربیت دانش‌آموزانی در طراز انقلاب اسلامی است.

وی افزود: تربیت انقلابی از طریق مصونیت‌بخشی فکری به دانش‌آموزان صورت خواهد گرفت تا به مرحله‌ای از حیاط طیبه دست یابند و برای این کار نیاز است سه عنصر اساسی با هم همگام و همراه باشند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به سه عنصر اصلی در تربیت انقلابی تصریح کرد: عنصر اول از نظر ما مدرسه خوب است و عنصر دوم مربی محبوب، و عنصر سوم تربیت مطلوب خواهد بود و اگر این سه عنصر شکل بگیرند، می‌تواند دانش‌آموزی در طراز انقلاب تربیت کند.

وی خاطرنشان کرد: در یک مدرسه خوب، مدیر باید یک رهبر آموزشی و پرورشی باشد و کارها را با مشورت دیگران پیش ببرد. برنامه‌ریزی‌های آن باید هدف‌مند باشد و کارها بر اساس و اصول نظم پیش برود. بجای درصد قبولی باید از پیشرفت پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان خوشحال بود و همچنین تعاملی خوب بین والدین و مربیان شکل بگیرد.

موحدی اضافه کرد: در یک مدرسه خوب معلمان و مدیران باید کارآزموده باشند و محیط و فضای مدرسه برای دانش‌آموزان جذاب، شاد و آرام‌بخش باشد و اگر ما توانستیم خود و مدرسه‌مان را به این موارد نزدیک کنیم و خود را با این شرایط بسنجیم، موفق عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به خصوصیات مربیان محبوب عنوان کرد: تمامی مربیان، معلمان، مدیران و حتی سرایدارهای مدرسه نیز باید بتوانند در بین دانش‌آموزان محبوب باشند. همه باید به تمام قوانین واقف باشند و در نظر داشته باشند که به دانش‌آموز تحکیم نکنند، خطاهای جزئی دانش‌آموزان را به خود آنان گوشزد کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: مربی محبوب باید هنگامی صدایش را بالا ببرد که دانش‌آموز کار مفید و مثبتی انجام داده و هنگامی که از دانش‌آموزی خطایی سر زد، آرام در گوشش نجوا کند. با هر دانش‌آموز با خصوصیات خودش رفتار کند.

وی با اشاره به خصوصیات تربیت مطلوب عنوان کرد: تربیتی مطلوب است که بجای اینکه دانش‌آموز معلومات و معرفت کسب کند، بجای اینکه به دین علم و دین علاقه داشته باشد. بجای اینکه دانای فضائل و دارای فضائل باشد و بجای اینکه وظیفه خود بداند نماز بخواند و احساس نیاز به نماز کند.

موحدی با بیان خصوصیت‌‌های یک مدیر برتر گفت: یک مدیر خوب باید به معلمان بیشتر توجه کند تا آن‌ها به دانش‌آموزان توجه بیشتری داشته باشند. کنترل مدرسه را بدست گیرد و افراد را به خوبی بکارگیری کند و به دستاوردها قانع نباشد. احساسات دانش‌آموز را حبس نکند و در زمان خطای او، مچ‌گیری نکند و این نیز مهم است که از سرزنش کردن بپرهیزد.

وی موارد یک مدیرکل خوب را نیز شرح داد و افزود: یک مدیرکل خوب، نباید از بالا به افراد نگاه نکند، چراکه بین او و دیگر مدیران جدایی می‌اندازد و یقین بدانید اگر این موارد اجرایی شود و این سه عنصر شکل بگیرد، ما دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اذعان به اینکه مدیر مهم‌ترین حلقه اتصال بین آموزش و پرورش و مدارس خواهد بود، تصریح کرد: مدیر باید با دانش‌آموزان دوست باشد اما نه اینکه آن‌ها را لوس کند باید مثل خورشید باشد که با زاویه و فاصله‌ای بتابد، که نه ذوب شوند و نه یخ کنند باید دانش‌آموزان با استعداد مدرسه را نیز بتواند شناسایی کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان به ذکر نکات یک مدرسه خوب گفت: برای ساختن یک مدرسه خوب، همه باید یک تیم خوب باشند. همدل و همراه و همکار باشند و نباید از پرورش در کنار آموزش غافل ماند و هر دو بال با یکدیگر باید حرکت کنند تا پرواز صورت گیرد.

انتهای پیام/660006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول