اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی اعلام کرد

15 تصادف فوتی و جرحی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: سه روز گذشته شاهد سه تصادف فوتی و 12 تصادف جرحی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی بودیم.

15 تصادف فوتی و جرحی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

عباس فرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طی سه روز گذشته از زمان آغاز بارش‌ها روز پنج‌شنبه شاهد سه فقره تصادف فوتی که منجر به فوت پنج نفر از هم‌استانی‌ها شده و 12 فقره جرحی با 15 نفر مجروح بوده به خصوص در محورهای مواصلاتی و مسیرهایی که جاده‌ها لغزنده است.

وی خواستار شد: عوامل راهداری و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها ماشین‌آلات، دستگاه‌ها و تجهیزات را در راهدارخانه‌ها مستقر کنند تا در صورت بارش شدید امکانات آماده و در دسترس باشد.

فرمانی عنوان کرد: رانندگی نیاز به تجربه و مهارت به خصوص در جاده‌ها دارد به همین خاطر مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در شرایط ضروری با آمادگی و آگاهی کامل وارد جاده‌ها شوند.

وی ادامه داد: رانندگان قبل از سفر وضعیت راه‌ها را استعلام کنند و از سالم بودن، سیستم روشنایی، تجهیزات گرمایشی، برف پاک‌کن، چراغ‌های راهنما و تجهیزات ایمنی همانند لباس گرم، غذا، زنجیر چرخ و سوخت کافی اطمینان حاصل کنند.

فرمانی تصریح کرد: رانندگان در رانندگی حین بارش سعی کنند وقت بیشتری را اختصاص دهند و با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و از سرعت مطمئنه استفاده و از ترمزهای ناگهانی و چرخاندن سریع فرمان پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با بیان اینکه رانندگان حین رانندگی فاصله طولی را رعایت کنند، افزود: خودروها باید مناسب فصل باشد و استفاده از لاستیک برفی و یخ‌شکن مدنظر قرار گیرد.

فرمانی عنوان کرد: رانندگان در برف و یخبندان با دنده سنگین حرکت کرده و با هر دنده‌ای حرکت انجام می‌شود سرعت مجاز رعایت شود.

وی ابراز داشت: رانندگان حتما در پیچ‌ها، گردنه‌ها، سربالایی‌ها، سرپایینی‌ها و پل‌ها که احتمال یخ‌زدگی بالا بوده به خصوص در شب با احتیاط رانندگی کنند و در مواقع مه حتما از فلاشر، چراغ مه‌شکن و نور پایین استفاده کنند.

فرمانی با بیان اینکه رانندگان در توقف‌های اضطراری از پارکینگ‌ها استفاده کرده و سه متر دورتر از جاده پارک کنند، ادامه داد: رانندگان حتما از کمربند ایمنی استفاده کنند.

وی اعلام کرد: مشکل خاصی در جاده‌های استان وجود ندارد و محورهای مواصلاتی آزاد است و شاهد مه صبح‌گاهی به خصوص در محور سردشت به مهاباد بوده و با توجه به اینکه شرایط جوی نامساعد بوده باید هر لحظه منتظر تغییرات آب و هوایی باشیم.

فرمانی با بیان اینکه مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: رانندگی امر گروهی بوده و متاسفانه فرهنگ رانندگی حقیقتا در خصوص  وسایل نقلیه پایین است.

وی اضافه کرد: اگر 90 درصد مردم مقررات را رعایت کنند 10 درصد مردم که مقررات را رعایت نکرده این 90 درصد را تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: رانندگی امری است که تمام مشکلات فرهنگی و اجتماعی در آن بروز می‌کند و تبعات آن نیز اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و بهداشتی است و هر فردی که تصادف می‌کند به غیر از مسائل مالی و جانی تبعات گسترده بعدی نیز به همراه دارد.

انتهای پیام/61005/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول