اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

90 درصد بودجه نقدی شهرداری مشهد از فروش تخلفات بوده است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سال گذشته 90 درصد بودجه نقدی شهرداری مشهد از فروش تخلفات بوده است.

90 درصد بودجه نقدی شهرداری مشهد از فروش تخلفات بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدکمال سروی‌ها امشب در نشست هم‌اندیشی مشاوران جوان و تشکل‌های دانشجویی که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، با تبریک روز دانشجو اظهار داشت: اگر جوانان در هر حکومتی به معنای واقعی درک شوند، می‌توانند تاثیر فراوانی را بر روی جامعه‌ بگذارند.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه در سال گذشته 90 درصد بودجه نقدی شهرداری مشهد از فروش تخلفات بوده، افزود: این بودجه برای مثال از طریق فروش تراکم بیشتر برای ساختمان به وجود آمده که امروز برای شهرداری مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: بنا بر گفته مقام معظم رهبری باید از رشوه‌خواری در شهرداری‌ها جلوگیری شود و اگر این دستور ایشان انجام نشود مشکلات فروانی در شهر به وجود خواهد آمد و ما باید در کنار هم با اصلاح مسیر مشکل را حل کنیم.

*کمتر از 10 درصد بودجه سال جاری تحقق یافته است

سروی‌ها با اشاره به بودجه نجومی سال جاری شهرداری مشهد، تصریح کرد: سال گذشته توسط شورای سوم 9500 میلیارد تومان بودجه برای شهرداری مشهد در سال 92 تصویب شد که تا به امروز تنها 885 میلیارد از آن محقق شده که این بسیار دردناک است و دوستان باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: در شهرداری گذشته برای خرید یک نرم‌افزار 16 میلیارد تومان هزینه شد که باید جوانان به این قضایا توجه کنند و اعضای شورای شهر نیز آمادگی دارند مستندات خود را در  خصوص اینگونه تخلفات برای کارشناسی بیشتر به جوانان ارائه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در انتخاب شهردار نباید فقط به موضوع عمرانی توجه می‌کردیم، افزود: در انتخاب شهردار علاوه بر توجه به مسائل عمرانی باید به موضوعات فرهنگی و اجتماعی و همچنین درآمد حلال هم فکر می‌کردیم.

وی در خصوص مناطق حاشیه‌نشین مشهد نیز بیان داشت: در این موضوع ما گروه‌های را تعیین کردیم تا مهاجرت‌های روستاهای اطراف به این مناطق افزایش نیابد تا مناطق کم‌برخوردار بیشتر از این گسترش نیابد و همچنین به دنبال این هستیم که خانه‌های این مناطق را سنددار کنیم تا مردم با استفاده از آن وام گرفته و خانه‌های خود را بازسازی کنند.

وی در خصوص بلندمرتبه‌سازی در سطح شهر نیز گفت: ما امروز در سازمان آتش‌نشانی مشهد توان خاموش‌کردن حریق بیشتر از 11 طبقه را نداریم و با این توجه نباید در شهر ساختمان‌هایی بیشتر از آن ساخته شوند و شهرداری نیز نباید مجوز آن را می‌داد و حتی با توجه به مسائل فرهنگی نیز نباید در مناطق تراکم متوسط ساختمان‌های 28 طبقه ساخته شوند.

وی در پایان مرکزیت مشهد را در موضوع متروپلیس افتخاری بزرگ نامید و اضافه کرد: ما باید در این زمینه از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کنیم و ما در شورای چهارم نیز در حد توان کمک‌های لازم را انجام خواهیم داد تا بتوانیم از این مرکزیت بهره بیشتری ببریم.

انتهای پیام/2202/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول