اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

شهدای دانشجو تکلیف ما را در تولید علم و استقلال کشور سنگین کردند

امام جمعه شهرستان نیر گفت: شهدای دانشجو با مجاهدت و شهادت به حق خود مسئولیت و حرکت ما را در مسیر اعتلای علمی و استقلال همه‌جانبه کشور سنگین و سخت کردند که امید می‌رود در این سنگر بتوان مجاهدانه و مقاوم حاضر و مهیا شد.

شهدای دانشجو تکلیف ما را در تولید علم و استقلال کشور سنگین کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی عصر امروز در همایش دانشجویان شهرستان نیر اظهار داشت: دانشجوی انقلابی ما امروز در سنگر دانشگاه به یک نماد بصیرت‌افزایی و ولایتمداری حقیقی تبدیل شده و هرگز حاضر نیست سنگر تحول دانشگاه را به برخی از حرکت‌های سیاسی و یا احساسی ترجیح دهد.

وی پیشگام بودن دانشجویان را در عرصه‌های مختلف یادآور شد و تصریح کرد: نظام اسلامی ما با داشتن دانشجویان متعهد و معتقد به اصول نظام و اسلام به سرعت قله‌های پیروزی و پیشرفت را در حال طی کردن است تا بتواند در عرصه‌های پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های جدید سیادت و آقایی خود را نشان دهد.

مقدسی از دانشجویان به عنوان قشر بیدار جامعه و مصلح یاد کرد و افزود: اگر جامعه می‌خواهد در مسیر تحول و حرکت رو به جلو قرار گیرد باید دانشجو در صحنه حاضر و آماده باشد و از دستاوردهای اسلام و انقلاب نیز به شایستگی دفاع کند.

این مسئول از دانشجویان به عنوان نماد هوشیاری، بصیرت و اعتقاد به مبانی دینی و اسلامی یاد کرد و ادامه داد: این ویژگی‌ها دانشجوی ما را در عرصه‌های مختلف آبدیده کرده و اجازه نمی‌دهد دانشجویان ما اسیر احساسات و برخی از رفتارهای زودگذر و مقطعی شوند و از اصالت پیام اسلام و انقلاب دست بردارند.

وی شاخصه دیگر دانشجویان را استکبارستیزی و ظلم‌ناپذیری توصیف کرد و یادآور شد: اگر 16 آذر در تاریخ مبارزات این ملت به نقطه عطفی تبدیل شده به خاطر برجستگی‌هایی است که در این روز در دانشجوی بیدار دل و آگاه ضمیر می‌توان به شایستگی مشاهده کرد.

امام جمعه نیر مبارزه با تهاجم فرهنگی را یکی از رسالت‌های دانشجویان توصیف کرد و گفت: اگر می‌خواهیم دانشگاه‌های ما شیوه و مرام اسلامی و ارزشی پیدا کند باید همه در این سنگر خود را به تقوا، معنویت و علم همراه با بصیرت مجهز کنیم تا دشمنان نتوانند هوس فتنه و توطئه‌ای را در نظام اسلامی داشته باشند.

بالندگی دانشگاه‌ها در اقتدار علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه کوثر نیز در گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه پیام نور گیوی اظهار داشت: بالندگی و پویایی مراکز علمی و دانشگاهی ما در اقتدار علمی است که این اقتدار نباید دستخوش برخی نیازها و مطالبات زودگذر و مقطعی شود.

حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی افزود: دانشجویان ما در 16 آذر اوج وفاداری خود را به انقلاب و مبانی ارزشی نشان دادند و از استعمار و استکبار بیزاری جستند که دانشجوی مکتبی امروز ما نیز باید در این مسیر با پیشرفت و تعالی گام بردارد.

وی فرا رسیدن 19 آذر سالروز تشکیل انقلاب فرهنگی را نیز گرامی داشت و تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مدیریتی کارآمد در عرصه‌های علوم، فنون، پرورش اساتید و دانشجویان متعهد و انقلابی از خود ارائه کرده تا در نگاه کلان خود به مهندسی فرهنگی عمومی کشور دقیق‌تر شوند.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول