اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد:

کنگره ملی بی‌‌بی حکیمه (س) برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: کنگره ملی بی‌‌بی حکیمه (س) در دهه کرامت و در شهریورماه سال آینده در گچساران برگزار می‌‌شود.

کنگره ملی بی‌‌بی حکیمه (س) برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) در گچساران اشاره و اظهار داشت: این کنگره در سطح کشور تنها در دو استان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت حرم امامزاده بی‌بی حکیمه (س) در شهرستان گچساران و خراسان جنوبی با محوریت حرم شریف امامزاده حسین‌بن موسی الکاظم (ع) برادر تنی امام رضا(ع) در طبس برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با تشریح اهداف برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) عنوان کرد: با توجه به حضور گسترده و پرشور زائرانی از داخل و خارج از کشور به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس به مرقد مطهر بی‌بی حکیمه (س) دختر بلافصل امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا(ع) در خصوص شناخت و معرفی این بقعه متبرکه تاکنون جلسات متعددی تشکیل شده است.

موسوی‌اعظم گفت: حرم مطهر بی‌بی حکیمه(س) به عنوان حرم چهارم اهل‌بیت در ایران اسلامی قطب معنوی و گردشگری جنوب کشور به حساب می‌آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به این‌که این امامزاده در طول سال میزبان زائران زیادی از سراسر کشور، استان‌های جنوبی و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس است می‌توان شاهد رونق گردشگری مذهبی و معنوی در کشور و حتی استان باشیم.

وی در ادامه با ذکر گوشه‌ای از کرامات این امامزاده نسبت به زائران اظهار امیدواری کرد و بیان داشت: کنگره‌ای متناسب با شان و منزلت خواهر بلافصل امام رضا(ع) با همکاری کلیه ادارات و نهادهای شهرستان گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

موسوی‌اعظم گفت: کنگره ملی بی‌‌بی حکیمه (س) در دهه کرامت و در شهریورماه سال آینده مصادف با میلاد مسعود حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) در محل مرقد مطهر بی‌‌بی حکیمه(س) گچساران برگزار می‌‌شود.

وی به موقعیت جغرافیایی امامزاده بی‌بی حکیمه (س) اشاره کرد و گفت: مرقد و زیارتگاه امامزاده بی‌بی حکیمه خاتون (س) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم(ع) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی‌بی حکیمه از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه‌‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: مرقد مطهر بی‌‌بی حکیمه (س) یکی از پرآوازه‌ترین امامزاده‌‌های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

گفتنی است، کنگره ملی حضرت بی‌بی حکیمه (س) به عنوان حرم چهارم اهل بیت دهه کرامت سال 93 در فاصله روزهای شش الی 16 شهریورماه در مرقد این امامزاده در شهر گچساران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82011/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول