اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

پرداخت مستقیم یارانه مسکنی بر درد تورم است‌

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت مستقیم یارانه مسکنی بر درد تورم است.

پرداخت مستقیم یارانه مسکنی بر درد تورم است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، غلامرضا تاج‌گردون عصر امروز در نشست بررسی تحولات اقتصادی و رویکردهای بین‌المللی که در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی اقتصاد ایران، موضوع اشتغال و بیکاری است.

وی نامتناسب بودن توسعه آموزش عالی و فعالیت‌های اقتصادی را از دیگر مشکلات کنونی کشور دانست و افزود: مسئله‌ای که هم‌اکنون ذهن همه دانشجویان را به خود مشغول کرده است، اشتغال بعد از پایان تحصیلات است.

تاج‌گردون تصریح کرد: در حال حاضر 5.3 میلیون نفر به عنوان جمعیت غیر فعال در حال تحصیل هستند و این در حالی است که جمعیت بیکار کنونی ما نیز افزون بر سه میلیون نفر است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با این تفاسیر در سال‌های آینده با معضل بزرگ تأمین شغل برای 8 میلیون نفر مواجه می‌شویم.

تاج‌گردون عدم بهره‌گیری مناسب از منابع ارزی کشور را از دیگر مشکلات کنونی دانست و گفت: امروزه ارزش تولیدات نفت ما افزون بر 250 میلیارد دلار است.

وی متذکر شد: فرض کنید ما نیز مانند ترکیه نفت نداشتیم آن وقت باید 6 هزار‌ میلیارد تومان تولید کرد تا 250 میلیارد دلار تأمین اعتبار شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تشریح درآمد سالانه دولت‌های گذشته اظهار کرد: دولت ما در سال‌های 84 تا 90 افزون بر 100 میلیارد دلار به صورت سالانه خرج کرده‌ و این یعنی دو برابر سال‌های گذشته است.

تاج‌گردون با اشاره به موضوع پرداخت مستقیم یارانه‌ها گفت: پرداخت مستقیم یارانه مسکنی بر درد تورم است.

وی بیان کرد: در استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای پرداخت مستقیم یارانه‌ها تاکنون یک هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است.

تاج‌گردون عنوان کرد: اعتبارات عمرانی کهگیلویه و بویراحمد آنچه مصرف می‌شود امسال بین 30 تا 40 میلیارد تومان است اما در این همین استان یک هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است.

انتهای پیام/82001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول