اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه یک اردبیل خبر داد

بهره‌برداری از فاز چهارم ساماندهی بالیقلو

شهردار منطقه یک اردبیل گفت: فاز چهارم عملیات ساماندهی رودخانه بالیقلوی اردبیل مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و در مناسبت‌های پیش رو بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود.

بهره‌برداری از فاز چهارم ساماندهی بالیقلو

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان عصر امروز در جریان بازدید از طرح توسعه ساماندهی بالیقلو در اردبیل اظهار داشت: فاز چهارم اجرای عملیات ساماندهی و بهسازی رودخانه بالیقلو حد فاصل پل یعقوبیه و پل سیدآباد به طول 300 متر مراحل نهایی خود را سپری می‌کند.

وی تصریح کرد: فاز چهارم بهسازی و ساماندهی رودخانه بالیقلو به طول 300 متر با طرحی زیبا و با استفاده از مصالح مرغوب و مقاوم در آستانه بهره‌برداری است.

لطف‌اللهیان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در اجرای بخش پیاده‌روی این فاز از سنگ لاشه طبیعی موسوم به سنگ لاشه نما در یک‌هزار و 440 متر مربع مساحت استفاده شده و نسبت به کف‌سازی پیاده‌رو و بستر رودخانه اقدام شده است.

این مسئول اضافه کرد: عملیات دیوارچینی در این پروژه در سطح 800 متر مربع با استفاده از سنگ لاشه تزئینی یا نما از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

وی کل هزینه صرف شده برای اجرای طرح ساماندهی و بهسازی فاز چهارم رودخانه بالیقلو اعم از هزینه جدول‌کشی، فضای سبز، بسترسازی رودخانه و اجرای سیل بند را بالغ بر پنج میلیارد ریال اعلام کرد.

لطف‌اللهیان در ادامه بیان کرد: در طول مدت اجرای پروژه عملیات اصلاح فضای سبز و آبرو خیابان‌های اطراف رودخانه بالیقلو نیز انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار منطقه یک اردبیل یادآور شد: در ساماندهی رودخانه بالیقلو سعی کردیم تا از شیوه‌ها و روش‌های مدرن و جذاب در زیباسازی فضای این رودخانه استفاده کنیم تا در تمام فصول هموطنان چه شهروندان اردبیلی و چه مسافران داخلی و خارجی از فضای آن استفاده کنند.

وی در مورد برطرف کردن مشکل رشد و توسعه جلبک‌ها در داخل این رودخانه ادامه داد: ما با ارائه چندین راهکار از اوایل سال آینده سعی می‌کنیم معضل رشد و توسعه جلبک‌ها را به گونه‌ای رفع و دفع کنیم تا زیبایی این رودخانه با ساماندهی آن دچار خدشه نشود.

لطف‌اللهیان رودخانه بالیقلو را از زیباترین رودخانه‌های سطح کشور و جریان داشته در وسط مناطق شهری اعلام کرد و گفت: امیدواریم این رودخانه با زیبایی‌های منحصر به فرد خود به مکانی مناسب برای حضور گردشگران و مسافران برای لذت بردن از فضای آن تبدیل شود.

انتهای پیام/62003/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول