اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه:

ترویج علم اولویت اصلی دکتر معتمدنژاد بود/اخلاق پرفسور معتمدنژاد سیره ارزشمند برای ارتباطات است

دانشیار دانشگاه علوم تحقیقات تهران مرکز با اشاره به اخلاق شایسته پرفسور معتمدنژاد گفت: اخلاق پرفسور معتمدنژاد سیره ارزشمندی برای علم ارتباطات است.

ترویج علم اولویت اصلی دکتر معتمدنژاد بود/اخلاق پرفسور معتمدنژاد سیره ارزشمند برای ارتباطات است

سید وحید عقیلی در حاشیه مراسم تدفین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به شاخصه‌های ویژه اخلاقیات دکتر معتمدنژاد اظهار داشت: سخن گفتن در ارتباط با پرفسور معتمدنژاد خیلی سخت است به این دلیل که نمی‌دانم از اخلاق ایشان بگویم یا از علم بالای وی سخن به میان آورم.

دانشیار دانشگاه علوم تحقیقات تهران مرکز گفت: از علم ایشان هرچه بگویم می‌بینم اخلاق ایشان فزونی دارد و اگر از اخلاق ایشان بگویم علم وی نیز دست کمی از آن ندارد.

وی در ادامه اخلاق دکتر معتمدنژاد را سیره‌ای شایسته برای علم ارتباطات دانست و افزود: نگاه، سخن گفتن و از همه مهم‌تر گوش کردن ایشان ویژگی‌های خاصی را به‌همراه داشت.

عقیلی عنوان کرد: در علم ارتباطات بین شنیدن و گوش دادن تفاوت هست چراکه گوش دادن فرآیند آگاهانه است و نه فقط حرف‌های طرف مقابل را شنیدن و در علم ارتباطات کم استادی را دیدم که مطالب را گوش دهد.

دانشیار دانشگاه علوم تحقیقات تهران مرکز تدریس شایسته دکتر معتمدنژاد را از دیگر ویژگی‌های بارز پدر علم ارتباطات ایران برشمرد و عنوان کرد: آگاهی دادن و مسائل علمی را مطرح کردن در تدریس ایشان به‌ وضوح حس می‌شد و درس ادب و علم‌آفرینی از اولویت‌های ایشان بود.

 

وی کیفیت را اولویت و شاخصه اقدامات دکتر معتمدنژاد دانست و گفت: برای ایشان تعداد کلاس و پایان‌نامه مهم نبود بلکه کیفیت برای ایشان از همه چیز مهم‌تر بود.

عقیلی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تعاملاتش با دکتر معتمدنژاد در دوران مسئولیتش در مجله رسانه سخن گفت و افزود: در پنج‌ سالی که به عنوان سردبیر مجله رسانه مشغول خدمت بودم مقالاتی را که دکتر معتمدنژاد ارسال می‌کردند را پیش از انتشار مشاهده می‌کردم و بعضاً اگر سئوالی در ارتباط با بخش کردن کلمات لاتین داشتم با ایشان تماس می‌گرفتم و ایشان با آرامی و بسیار آگاهانه پاسخ می‌گفتند و خاطرات شیرین تماس‌هایم با ایشان در ذهنم ماندگار است.

دانشیار دانشگاه علوم تحقیقات تهران مرکز بیان داشت: دکتر معتمدنژاد همیشه مقالات خود را که قرار بود منتشر شود را سروقت ارائه می‌دادند.

عقیلی عالمانه جواب دادن و شهوت سخن نداشتن را از دیگر ویژگی‌های بارز مرحوم عنوان کرد و گفت: اخلاق، نحوه نگاه کردن، نحوه گوش دادن، شهوت کلام نداشتن و عالمانه جواب دادن از جمله ویژگی‌های اخلاقی پرفسور معتمدنژاد بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت و ارتباطات کسی در حوزه مسئولیت اجتماعی، اخلاق رسانه‌ای و حقوق ارتباط جمعی ورود پیدا نکرده بود خاطرنشان کرد: پروفسور معتمدنژاد به شایستگی در این مسائل حضور پیدا کرده بود.

دانشیار در پایان تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی روزنامه‌نگار و حق دسترسی روزنامه‌نگار از تخصص‌های بارز دکتر معتمدنژاد در حوزه رسانه و دیگر تخصص‌های وی بود.

انتهای پیام/2462/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول