اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبر درگذشت پروفسور معتمدنژاد به زادگاهش نرسیده است

بی‌تفاوتی مسئولان خراسان جنوبی در پی درگذشت پروفسور معتمدنژاد

بی‌تفاوتی مسئولان در پی درگذشت یکی از مفاخر خراسان جنوبی آن‌چنان قابل تامل است که گویا خبر درگذشت پروفسور معتمدنژاد به زادگاهش نرسیده است.

بی‌تفاوتی مسئولان خراسان جنوبی در پی درگذشت پروفسور معتمدنژاد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، با گذشت بیش از 30 ساعت از درگذشت کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران و از مفاخر و مشاهیر خراسان جنوبی تاکنون به جز انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار هیچ شخصیت و هیچ سازمانی پیام تسلیت صادر نکرده است.

متاسفانه کم‌لطفی به مفاخر و مشاهیر خراسان جنوبی در حالی رخ می‌دهد که چندی پیش در نشست شورای فرهنگ عمومی بر معرفی بیشتر مفاخر استان تاکید شده بود.

نکته قابل تامل عدم ارسال پیام تسلیت از سوی مقامات عالی استان و مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی است.

گویا مسئولان محترم اگر رسانه‌ها به سراغشان نروند هیچ خبری از آنان نخواهد بود.

متاسفانه این بی‌مهری را در حالی شاهدیم که در پایتخت بسیاری از سازمان‌ها و شخصیت‌ها در پیام‌هایی درگذشت کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران را تسلیت گفته‌اند.

روز گذشته احسان مداح مدیرعامل انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خراسان جنوبی در وب سایت شخصی خود پیامی به مناسبت درگذشت پروفسور معتمدنژاد منتشر کرد.

مدیرعامل انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خراسان جنوبی در این پیام آورده است: با تاسف و تلخ کامی خبر درگذشت دانشمند فرهیخته، مرحوم پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران را دریافت کردم.

مداح تصریح کرد: پروفسور کاظم معتمدنژاد نه تنها از مشاهیر و مفاخر خراسان جنوبی بلکه از مفاخر ایران اسلامی و جهان بود. قطعا فقدان آن شخصیت ارزشمند ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه رسانه‌ای کشور به ویژه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران است.

وی در این پیام افزود: اصحاب رسانه کشور بخش مهمی از پیشرفت رسانه را مدیون بنیانگذار علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری در ایران هستند و قطعا با استفاده از تالیفات وی راه او را ادامه می‌دهند.

مداح در این پیام همچنین ضایعه دردناک فقدان یکی از بهترین فرزندان ایرانی اسلامی را به خانواده بزرگوار، شاگردان و اصحاب رسانه کشور تسلیت گفت و از خداوند متعال رحمت و علو درجات برای آن استاد گران‌سنگ و صبر جزیل برای بازماندگان مسئلت کرد.

زندگی‌نامه پدر علم ارتباطات ایران

کاظم معتمدنژاد اردیبهشت 1313 هجری شمسی در بیرجند متولد شد و صبح پنج‌شنبه 14 آذر 1392 در تهران دارفانی را وداع گفت.

وی دارای دیپلم ششم متوسطه در خرداد 1332 از دبیرستان مروی تهران، لیسانس رشته قضایی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و اقتصادی دانشگاه تهران در خرداد 1336، دکترای دولتی علوم سیاسی از دانشکده حقوق و علوم اقتصادی دانشگاه پاریس 1964 (1343)، دکترای تخصصی روزنامه‌نگاری از انستیتوی مطبوعات و علوم خبری در دانشگاه پاریس در سال 1964 (1343)، دیپلم‌ عالی تدریس روزنامه‌نگاری از مرکز بین‌المللی تعلیمات عالی روزنامه‌نگاری دانشگاه استراسبورگ در سال 1963 (1342) است.

در کارنامه معتمدنژاد می‌توان دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی و اقتصادی دانشگاه تهران 1349 - 1344، استاد و رئیس دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی 1359 - 1344، استاد گروه علوم ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی 1360، استاد مهمان دانشگاه‌های فرانسه (پاریس و رن) 1368 - 1362 و مدیر تحقیقات (استاد راهنمای رساله‌های دکترا) دانشگاه پاریس VII را مشاهده کرد.

وی عضو هیئت تحریریه و مدیر بخش اخبار و مقالات خارجی روزنامه کیهان در سال 1340، وکیل پایه یک دادگستری از سال 1346، مشاور حقوقی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دور از 1379، همکاری در تأسیس مؤسسات و دوره‌های آموزشی و پژوهشی، عضو مؤسس دوره عالی روزنامه‌نگاری‌، مؤسسه عالی مطبوعات و روابط عمومی و دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی 1350 – 1343، عضو هیئت مؤسس بخش ارتباطات بین‌المللی «انجمن بین‌المللی تحقیق در ارتباط جمعی» 1976 (1355)، عضو هیئت مؤسس «مرکز مطالعات فراملی ارتباطات و اطلاعات در کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، پاریس» 1992 (1371) دوره فوق لیسانس علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی 1368، عضو مؤسس دوره دکتری علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی 1375، عضو مؤسس مرکز پژوهش‌های ارتباطات وابسته به دانشگاه علامه طباطبایی و وزارت پست و تلگراف و تلفن، 1375 و پیشنهاددهنده تاسیس «مرکز مطالعات و تحقیقات ارتباطات در آسیای مرکزی» بوده است.

زنده‌یاد معتمدنژاد عضو «انجمن بین‌المللی تحقیق در ارتباطات جمعی» از سال 1962، عضو «انجمن بین‌المللی حقوق فضا» از سال 1967، عضو «انستیتوی بین‌المللی ارتباطات» و عضو «انجمن فرانسوی علوم ارتباطات و اطلاعات»، از سال 1983 بوده است.

وی بیش از 70 مقاله علمى به مجامع بین‌المللى و یا مجلات ارائه داده و یا خود در تشکیل سمینارها و کنفرانس‌هاى علمى نقش مهمى داشته است و در سال 1373 به عنوان استاد نمونه دانشگاه‌هاى کشور از دست ریاست جمهورى لوح تقدیر دریافت داشت و به پیشنهاد وزیر فرهنگ و آموزش عالى و حکم ریاست شوراى عالى انقلاب فرهنگى از مهرماه 1378 به عضویت هیئت امناى دانشگاه‌هاى منطقه مرکزى منصوب شد.

انتهای پیام/2248/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول