اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

مسئولان باید حول محور ولایت فقیه حرکت کنند/ رعایت انصاف در مدیریت

امام جمعه بیجار با بیان اینکه رعایت انصاف در مدیریت استمرار و تحکیم نظام را در پی خواهد داشت گفت: برای استمرار نظام مدیران و مسئولان باید حول محور ولایت فقیه حرکت کنند.

مسئولان باید حول محور ولایت فقیه حرکت کنند/ رعایت انصاف در مدیریت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام‌علی مرادی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری و مراسم معارفه شهردار بیجار و پیرتاج که با حضور فرماندار و نماینده مردم در مجلس و معاون امور عمرانی و مدیریت دفتر امور شهری و شورای شهر استانداری در مجتمع امیرنظام برگزار شد ضمن آرزوی توفیق برای مدیران و مسئولان نظام اسلامی‌ اظهار کرد: مدیریت در اسلام امانتی است که باید مدیران و مسئولان در راستای حفظ و کرامت این امانت کوشا باشند.

وی با بیان اینکه بهترین کلام، کلام نورانی اهل بیت است خاطرنشان کرد: مدیران باید با بهره از کلام نورانی و الگو قرار دادن سیره و زندگی و کلام ائمه برای مدیرتی شایسته و اسلامی بکوشند.

مرادی با بیان اینکه مدیران اجرایی و مسئولان باید بر اساس مسئولیت خود شرح صدر داشته باشند گفت: شرح صدر مدیران و مسئولان موجب پیشبرد و آسان شدن امور و مسائل سخت خصوصاً امور بغرنج و پیچیده اجتماعی خواهد شد.

به گفته وی، از عنوان مسئولیت مشهود است، که مدیران و مسئولان باید در رابطه با افکار عمومی، قانون و مافوق پاسخگو باشد و تمامی پاسخگویی‌ها نشان از این است که مسئولان مورد مطالبه هستند و باید با هوشیاری و آگاهی در این راستا گام برداشته و به مردم خدمت کنند.

امام جمعه بیجار با بیان اینکه در فرهنگ دینی ما 14 معصوم هستند که خداوند بر معصومیت آنها در قرآن شهادت داده و اکثریت علمای اهل سنت نیز بر این امر اتفاق نظر دارند گفت: در روش و منش مدیریتی هیچ یک از مسئولان و مدیران مصون از خطا و اشتباه نیستند، اما با دیدن خطاهای آنها نباید تمامی خدمات دوران مدیریتی و مسئولیت‌شان را نادیده گرفت.

وی با بیان سخنی از امام حسین(ع) مبنی بر اینکه در بین افراد پیرامونی در تعاملات روزمره به ویژه مدیریتی دوست کسی است که در ارتکاب خطاها تذکر برادرانه دهد و انسان را از خطا باز دارد و دشمن آن کسی است که در برابر خطاها متذکر نشود و مسبب باقی ماندن و استمرار در انجام آن خطا شود.

وی صریح کرد: مسئولان باید روحیه انتقادپذیری را در خود تقویت کرده و انتقادها و تذکرات صحیح را موجب پیشرفت در امور خود تلقی کنند.

مرادی تصریح کرد: در جامعه اسلامی انسان‌ها باید آیینه‌وار همدیگر را بپایند و به عنوان امر به معروف و نهی از منکر همگان موظفند در خطاها و اشتباهات به یکدیگر متذکر شوند.

وی با بیان اینکه در قاموس مدیریتی نظام اسلامی تذکر دادن و پذیرش تذکر به عنوان وظیفه اصلی مدیران مورد توجه قرار گرفته است بیان کرد: مدیران باید ظرفیت پذیرش تذکر را در خود تقویت کنند و بدانند در پی این تذکرات خیر و صلاحی نهفته است.

مرادی با بیان اینکه در دین مبین اسلام اصل انصاف در مدیریت به کرات سفارش و توصیه شده است گفت: برای تصمیم‌گیری‌ها و تشویق و موضع‌گیری‌ها در اسلام باید همواره در زندگی فردی و اجتماعی به ویژه مدیریتی و مجموعه نظام اصل انصاف را که اصلی خطیر در فرهنگ اسلامی است، داشته باشیم.

وی با بیان حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه انصاف روش و منش انسان‌های بزرگوار است گفت: تذکرات و تعریف و تشویق و توبیخ‌ها از عملکردها باید به اندازه و از روی انصاف باشد.

وی  افزود: پذیرش خطاها و اشتباهات و روحیه انتقادپذیری موجب استحکام دوستی‌ها خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه انصاف موجب استمرار و تحکیم دوستی و مودت‌ها می‌شود، گفت: انصاف باعث رفع اختلاف‌های پیش آمده و اتحاد میان مسئولان نظام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آنچه انسجام حکومت اسلامی را تحکیم می‌بخشد دیدن و رعایت انصاف است گفت: انصاف موجب می‌شود، مدیران در طول دوران مدیریتی خویشتن‌دار بوده و در اشتباهات و خطا تذکر‌پذیر و شرح صدر داشته باشند.

مرادی انصاف در مدیریت در مسائل سیاسی و اجتماعی را جزو آموزه‌های دینی عنوان کرد و گفت: با رعایت انصاف محبت‌ها، دوستی‌ها و همراهی‌ها استمرار می‌یابد.

وی با بیان اینکه آنچه موجب استحکام نظام و علاقه مردم به نظام می‌شود صفا و صمیمیت و تعامل مدیران و مسئولان است گفت: در نظام اسلامی پست و مقام امانتی بین مسئولین و مردم و خداوند است و بر این اساس مسئولان در این جایگاه صرفاً به فکر خدمت‌رسانی به مردم و نظام باشند.

امام جمعه بیجار بر نگاه مدیران به مدیریت و پست و مقام به عنوان امانت تأکید و تصریح کرد: نگاه مسئولان به مقام و جایگاه خود به عنوان امانت موجب می‌شود در راستای خدمت‌رسانی به مردم هیچگاه راه را خطا نرفته و همواره در خدمت مردم و کار برای رضای خداوند باشد.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی ولایت‌فقیه حکومت مشروعیت الهی دارد گفت: حکومت ولی فقیه در ادامه ولایت اهل بیت و نبی گرامی اسلام و حکومتی الهی است و مبنی بر انتخاب و رأی مردم و همگان موظفند حول خط محور ولایت فقیه حرکت کنند.

مرادی با بیان سخنی از امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ولایت فقیه ادامه دهنده ولایت نبی اکرم و انبیا است، گفت: حرکت مردم و مسئولان و مدیران نظام حول محور ولایت فقیه موجب سعادت اخروی و دنیوی خواهد شد.

خطیب جمعه بیجار با بیان اینکه رأی مردم نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی تاثیرگذار است بیان کرد: مسئولان باید در قبال رأی و انتخاب مردم با حساسیت و دقت فراوان در امر خدمت‌رسانی به آنها و برای رضایت خاطرشان عمل کنند.

وی با بیان اینکه محور ولایت، امام و رهبری، شهدا و نظام اسلامی ملت را در کنار هم قرار داده است، اذعان کرد: غافل شدن از اصل ولایت فقیه نابودی و فنای نظام را به دنبال دارد از این رو همگان به ویژه مدیران و مسئولین اجرایی نظام موظفند حول محور ولایت فقیه حرکت کنند.

انتهای پیام/79015/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول