اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی می‌کند؛

روستای چاه‌حسن غوطه‌ور در گودال بی‌اعتباری

کمبود امکانات درمانی و پزشک در منطقه چاه‌حسن شهرستان رودبار مشکلات فراوانی برای مردم این منطقه فراهم کرده است که توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

روستای چاه‌حسن غوطه‌ور در گودال بی‌اعتباری

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، به دلیل نبود بیمارستان در این شهرستان مراکز بهداشتی تنها راه برطرف کردن ضروریات پزشکی مردم در منطقه است، اما این مراکز نیز با کمبودهایی روبه‌رو هستند که بیماران منطقه را نیز با مشکلاتی مواجه می‌کنند.

کوهزاد خالق‌پور یکی از اهالی روستای چاه‌حسن از توابع شهرستان رودبار در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به زیر پوشش قرار گرفتن روستاهای اطراف توسط مرکز بهداشتی و درمانی منطقه چاه‌حسن و فعالیت نیمه‌وقت این مرکز باید مسئولان امر چاره‌‍‌ای بیندیشند تا این مرکز شبانه‌روزی شود.

علی‌اکبر نوری‌نژاد عضو شورای اسلامی روستای چاه‌حسن نیز در این گفت‌وگو اظهار داشت: مرکز بهداشتی و خدمات درمانی منطقه چاه‌حسن که چند روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد، قبل از غروب آفتاب تعطیل می‌شود و اگر کسی پس از این زمان مراجعه کند با در بسته مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تعطیلی این مرکز در ساعات پایانی روز حتی بیماران اورژانسی نیز پذیرش نمی‌شوند، افزود: افرادی که دارای وضعیت بد جسمانی هستند، باید برای درمان به شهر رودبار مراجعه کنند.

نوری‌نژاد تصریح کرد: مسئولان باید پاسخ دهند با مشکلاتی که مردم دارند، تکلیف بیماران به ویژه بیماران اورژانسی که نیاز فوری به خدمات درمانی دارند با این کمبودها چیست و مردم باید چه بکنند.

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار اظهار داشت: برای مرکز بهداشتی و درمانی روستای چاه‌حسن مانند مراکز درمانی روستاهای الله‌آباد و نهضت‌آباد با توجه به جمعیت زیر پوشش دو پزشک تعریف شده است و طبق ساعات کاری تعیین شده به مدت هشت ساعت طی روز فعال هستند.

حسین صداقت‌نیا عنوان کرد: در غیر ساعات اداری پزشکان این مراکز موظف به ارائه خدمت به بیماران اورژانسی مانند بیماران تصادفی، سکته‌های قلبی و مغزی و ... هستند، اما پذیرش بیماران سرپایی مانند کنترل فشار خون، سرماخوردگی و ... برای پزشکان در غیر ساعات کاری امکا‌ن‌پذیر نیست.

وی اذعان داشت: با توجه به درخواست‌های مردم مناطق زیر پوشش مرکز خدمات بهداشتی و درمانی روستای چاه‌حسن پیگیری‌های لازم در این راستا انجام می‌شود.

===============

گزارش از محمد سعیدی‌نژاد

===============

انتهای پیام/2655/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول