اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت به اصفهان به اندازه خودش نگاه کند / کم لطفی در اختصاص بودجه به اصفهان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از دولت انتظار داریم که به اصفهان به اندازه خودش نگاه کند و همانطور که در تولید بسیاری از محصولات این استان رتبه‌های اول را دارد، در دریافت بودجه و اختصاص آب کشاورزی نیز رتبه اول را داشته باشد.

دولت به اصفهان به اندازه خودش نگاه کند / کم لطفی در اختصاص بودجه به اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی ایرانپور ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: کشاورزی علاوه بر اینکه پاک‌ترین صنعت کشور است، در زمینه اشتغال‌زایی نیز می‌تواند تأثیر فراوانی داشته باشد و همین موضوع در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور تأثیر بسزایی دارد.

وی اظهار کرد: هر ریال از پول ملی که در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌شود، سه ریال ارزش افزوده دارد و تأمین امنیت غذایی جامعه، خارج کردن کشور از وضعیت بحران اقتصادی در جنگ نابرابر تحریم‌ها و حل کمبود اقلام مورد نیاز جامعه نیز از دیگر خاصیت‌های مثبت توسعه صنعت کشاورزی است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم به جایگاه اصلی خودمان در حوزه کشاورزی نزدیک شویم، بیان کرد: کمبود آب و کشاورزی سنتی به عنوان دو مقوله بسیار مهم در زمینه کشاورزی مطرح است و باید هرچه سریع‌تر برای آن چاره‌جویی شود.

وی افزود: سال گذشته قرار بود 10 درصد از منابع مالی صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی هزینه شود، اما متأسفانه این موضوع در صحن علنی رأی نیاورد و در حال حاضر تنها 10 درصد از درآمدهای دولت به کشاورزی تعلق می‌گیرد که مبلغ آنچنانی نیست.

ایرانپور خاطرنشان کرد: چنانچه بخواهیم مشکلات کشاورزی کشور را ریشه‌ای حل کنیم، باید حداقل سالانه 10 هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه کنیم.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دولت انتظار دارند که به اصفهان به اندازه خودش نگاه کند و همانطور که در تولید بسیاری از محصولات این استان رتبه‌های اول را دارد، در دریافت بودجه و تخصیص آب کشاورزی نیز رتبه اول را داشته باشد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تاکنون به صنعت پاک کشاورزی اهمیت آنچنانی داده نشده و همین امر سبب شده تا توسعه بی‌حساب و کتاب صنایع، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی بر تولیدات کشاورزی استان تأثیر مستقیم داشته باشد.

انتهای پیام/2301/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول