اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

قانون جامع مهندسی کشاورزی در آستانه تصویب نهایی است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: با بررسی و تصویب 20 ماده، قانون جامع مهندسی کشاورزی این قانون در کمیسیون به تصویب نهایی رسیده و بعد از تصویب در صحن علنی مجلس برای اجرا به قوه مجریه ابلاغ می‌شود.

قانون جامع مهندسی کشاورزی در آستانه تصویب نهایی است

حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این قانون دارای 50 ماده مشخص است که 30 ماده آن تاکنون در کمیسیون به تصویب رسیده و 20 ماده دیگر نیز در آستانه تصویب نهایی است می‌تواند گره‌گشای مشکلات نظام مهندسی کشاورزی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد که از مشکل بیکاری رنج می‌برند.

وی عنوان کرد‌: ما در کمیسیون کشاورزی مجلس سعی داریم طرح‌ها و لوایح متعددی را مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار دهیم تا این لوایح و طرح‌ها به صورت کامل و کارشناسی شده در صحن علنی مجلس مورد تصویب قرار گیرد که به نظر می‌رسد در صیانت از منابع طبیعی، تولید و حفاظت از گیاهان و رستنی‌های دیگر بتوانیم قوانین و مقررات جامع و کاملی را به تصویب و تایید برسانیم.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در این کمیسیون نسبت به واردات و صادرات محصولات کشاورزی، سلامت مواد غذایی و همچنین ورود و خروج دام‌ها حساس هستیم و سعی می‌کنیم در صدور مجوزهای لازم ظرفیت تولید داخلی را در نظر گرفته تا در حق تولید‌کنندگان اجحافی صورت نگیرد.

برومند با ابراز خرسندی از حرکت اخیر دولت در نرخ‌گذاری منطقی محصولات کشاورزی با توجه به هزینه‌های متعدد تولید گفت: ما در قیمت‌گذاری 24 مورد کالا و محصولات کشاورزی به قیمت‌های جهانی نزدیک شدیم که این نرخ‌گذاری واقعی سبب می‌شود تا قاچاق کالا به حداقل برسد و ظرفیت تولید همچنان افزایش یافته و امیدواری زارعان و کشاورزان  افزون‌تر شود.

دلالان بخش کشاورزی بیشترین سود را به جیب می‌زنند

وی تصریح کرد: همچنان ما در کشور خلأ نظارت و نگاه درست به تولید و عرصه محصولات داریم به طوری که همین ضعف سبب شده تا دلالان و واسطه‌گران وارد میدان شده و در این بین سود زیادی را به جیب بزند که این خود زحمت و دسترنج کشاورزان و زارعان را گاه ضایع می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ابراز داشت: در این رابطه کمیسیون کشاورزی مجلس با حساسیت بیشتر موضوع را مورد پیگیری قرار می‌دهد چرا که قرار نیست عده‌ای سودجو بخواهند به جایگاه تولید و عرضه محصولات سالم کشاورزی ضربه و خدشه‌ای وارد کنند.

برومند با بیان اینکه نمایندگان مجلس در طرح‌ها و لوایح و برنامه‌های متعدد مشارکتی واقعی دارند، ادامه داد: در نظام اسلامی ما جایگاه مجلس به مثابه قلب تپنده جسم بشری است و همانگونه که قلب خون را در بدن جریان می‌بخشد و سلامت آن را تضمین می‌کند مجلس شورای اسلام نیز با تصویب قوانین متعدد و موثر می‌تواند چنین نقشی را ایفا کند.

وی تاکید کرد: اگر مجلس به وظیفه خود در حوزه قانونگذاری و نظارت عمل کند اوضاع کشور و مملکت سامان یافته و رو به جلو حرکت می‌کند و دولت نیز مصمم می‌شود مصوبات تصویب شده در مجلس را اجرایی کند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شأن مجلس در قانونگذاری صحیح و شان قوه مجریه نیز در عمل به این قوانین است که این دو به عنوان بال حرکتی باید عمل کرده و بتواند کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه سوق دهند.

برومند در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: مصوبات مجلس شورای اسلامی باید در شورای نگهبان نیز به تایید برسد تا با منطبق شدن این قوانین با شریعت و اصول اسلامی امکان اجرای آن به طور شایسته و مطلوب فراهم آید.

انتهای پیام/62001/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول