اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد گرگان:

دانشجویان ایرانی نماد هوشیاری و بصیرت هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با بیان اینکه 16 آذر نماد ظلم‎ستیزی، عدالت‎خواهی و حماسه‎آفرینی است، گفت: دانشجویان نماد هوشیاری، هوشمندی، بصیرت، ایمان به زندگی بهتر و تغییرات مثبت هستند که این مهم در تاریخ به اثبات رسید.

دانشجویان ایرانی نماد هوشیاری و بصیرت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین عجم‎نوروزی بعد از ظهر امروز در آیین گرامیداشت 16 آذر «روز دانشجو» در تالار ابن سینا دانشگاه آزاد اسلامی گرگان اظهار داشت: بدون تردید 16 آذر نقطه عطفی در تاریخ دانشجویی ایران محسوب می‎شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان در عرصه‎های مختلف پیشگام هستند، تصریح کرد: نظام اسلامی با داشتن دانشجویان متعهد و مسلمان پیام انقلاب را به درستی درک کرده و قله‎های پیروزی را برای سربلندی و اقتدار ایران در عرصه علم و فناوری طی می‎کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان از دانشجویان به عنوان عناصر تاثیرگذار در نظام اسلامی یاد کرد و افزود: قشر فرهیخته علمی و دانشگاهی هیچ‌گاه در برابر ظلم و ستم سکوت نمی‎کند که این موضوع در آذر سال 1332 به اثبات رسید و برای همیشه در تاریخ ثبت شد.

دانشجویان، قشر بیدار جامعه هستند

عجم‎نوروزی با بیان اینکه دانشجویان، قشر بیدار جامعه هستند، ابراز داشت: مهمترین انتظاری که جامعه از دانشجو دارد این است که در عرصه علم و دانش شتاب بگیرد و سطح بینش خود را نسبت به سایر مسائل پیرامون خود ارتقا دهد تا در سایه توانمندی قشر دانشگاهی بتوانیم پله‎های رشد و ترقی را یکی پس از دیگری پشت‎سر بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو در هزاره سوم نقشی بسیار فراگیر دارد، خاطرنشان کرد: دانشجویان نماد هوشیاری، هوشمندی، بصیرت، ایمان به زندگی بهتر و تغییرات مثبت است که این مهم در عرصه‎های مختلف به منصه ظهور و بروز رسیده و غیرقابل انکار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان به وقایع آذر سال 1332 اشاره کرد و بیان داشت: در این واقعه که به عنوان رخدادی حماسه‌ساز از آن یاد می‎شود، تعدادی از دانشجویان به شهادت رسیدند و سنگ‌فرش‎های سبز دانشگاه با خون سرخ دانشجویان این مرز و بوم رنگین شد تا بار دیگر چهره دشمن برای مسلمانان هویدا شود.

عجم‎نوروزی با اشاره به اینکه دشمنان هیچ‌گاه از توطئه و نیرنگ دست برنمی‎دارند، گفت: در کشوری نظیر ایران که در مسیر پیشرفت و ترقی در مقابل تیر هجمه‎های دشمن قرار گرفته است رمز پیروزی ایران در سایه دستیابی به قدرت علمی نمایان می‎شود و در این راستا نقش دانشگاه بسیار خطیرتر و پررنگ‎تر جلوه می‎کند.

انتهای پیام/83001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول