اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی:

دانشجویان معرفت سیاسی کسب کنند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: دانشجویان ایران اسلامی باید در راستای کسب معرفت سیاسی گام بردارند.

دانشجویان معرفت سیاسی کسب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عیسی قنبری ظهر امروز در آئین گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان ایران اسلامی باید در راستای کسب بینش و تحلیل سیاسی گام برداشته و ضمن پرهیز از سیاست‌زدگی، تعصب‌های قومی، مذهی و گروهی فضای آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ایجاد کنند.

وی دانشجویان را به خودسازی و برقراری فضای معنوی در محیط دانشگاه‌ها دعوت کرد و افزود: دانشگاه‌های کشور در حفظ استقلال، آزادی و آزادگی ملت بزرگ ایران اسلامی نقش زیادی را بر عهده دارند، بنابراین باید در راستای تقویت علمی و کسب بینش اجتماعی و سیاسی گام بردارند.

وی اشاره‌ای کوتاه به کودتای 28 خرداد کرد و گفت: در 16 آذر سال 1332 مقارن با حضور نیکسون در خاک کشور دخالت نظامی و برخورد فیزیکی با دانشجویان معترض صورت گرفت، به همین دلیل این تاریخ را روز دانشجو نام‌گذاری کرده‌اند تا یاد و نام آنها و راه‌شان همواره زنده بماند.

معاون استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مستکبران عالم در مقابل اقتدار ملت ما تسلیم شده‌اند، ادامه داد: رئیس جمهور کشور آمریکا خود به نامه‌نگاری‌اش به مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری کشورمان اعتراف کرده و گفته است که پیشنهاد مذاکره را مطرح کرده‌اند، این نشان‌دهنده تسلیم آنها در مقابل دیپلماسی قوی کشورمان است.

وی بیان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند آمریکا اگر می‌توانست به طور قطع « گزینه‌های روی میز » به عبارتی گزینه جنگ را عملیاتی می‌کرد ولی به دلیل نتیجه نگرفتن از تحریم اقتصادی، تحریم سیاسی و جنگ نظامی به دنبال عملی کردن زبان دیپلماسی و مذاکره هستند.

وی به خط مشی رهبری مبنی بر « نرمش مقتدرانه» اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری زبان دیپلماسی و مذاکرات دیپلماتیک را می‌پذیرند ولی گفتمان توام با رعایت احترام، حقوق متقابل و بدون امتیازدهی، تساوی حقوق و تکالیف موردنظر ایشان است.

قنبری با اشاره اینکه در سال‌های گذشته دانشجویان ایرانی را در دانشگاه‌های فرانسه از کلاس‌های علمی بیرون می‌کردند، خاطرنشان کرد: به بهانه اینکه ایران به دنبال ساخت بمب و سلاح‌های کشتار جمعی است، دانشجویان ما را از شرکت در جلسات و مباحث علمی محروم می‌کردند اما امروز نه‌تنها در داخل کشور دانشجو پرورش می‌دهیم بلکه حقانیت ایران اسلامی و صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های علمی را به اثبات رسانده‌ایم.

انتهای پیام/61002/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول