اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبادان:

200 کیلومتر خطوط دفع آب‌های سطحی شهرداری آبادان در اشغال آبفاست

شهردار آبادان گفت: یکی از مشکلات پیش روی اجرای پروژه عظیم دفع آب‌های سطحی آبادان، اشغال 200 کیلومتر از خطوط دفع آب‌های سطحی در حوزه آب و فاضلاب شهر است.

200 کیلومتر خطوط دفع آب‌های سطحی شهرداری آبادان در اشغال آبفاست

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: به دلیل نبود شبکه فاضلاب شهری و تکمیل نشدن طرح جامع فاضلاب در آبادان، فاضلاب به خطوط دفع آب‌های سطحی متصل است و همین امر در هنگام بارندگی‌ها مشکلات زیادی را به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: این روند همچنین باعث کندی دفع آب‌های سطحی می‌شود و همچنان که بسیاری از شهروندان گلایه‌مند هستند حتی در فصولی از سال که بارندگی نیست همچنان شاهد لبریز شدن جوی‌های آب سطحی از فاضلاب هستیم.

شهردار آبادان با بیان اینکه یکی از مشکلات پیش روی اجرای پروژه عظیم دفع آب‌های سطحی آبادان، اشغال 200 کیلومتر از خطوط دفع آب‌های سطحی در حوزه آب و فاضلاب شهر است عنوان کرد: به هر حال امیدواریم با تکمیل شبکه فاضلاب شهر آبادان هر چه سریع‌تر شاهد آزاد شدن خطوط دفع آب‌های سطحی باشیم تا بتوانیم پروژه مرتبط را هر چه سریع‌تر و به بهترین شکل اجرایی کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: در این خصوص باید مسئولان آبفا تلاش کنند تا خطوط فاضلاب جداگانه‌ای ایجاد تا مشکلی در فصول خشک سال برای شهروندان هم از لحاظ بهداشتی و هم از لحاظ لبریز شدن فاضلاب در جوی‌های آب سطحی به وجود نیاید.

شیرازی با اشاره به آبگرفتگی‌های وسیع مناطق مختلف شهری در بارندگی‌های اخیر تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر بسیار شدت داشت و با تمام توان امکانات موجود را بسیج کردیم که مشکلات شهروندان را برطرف کنیم اما از بابت کم و کاستی‌های پیش آمده در این راستا بار دیگر از شهروندان عذرخواهی می‌کنم.

وی با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای بارندگی‌های پیش رو در این شهر بیان کرد: تا اجرای طرح عظیم دفع آب‌های سطحی در این شهر، پیمانکار اخذ خواهیم کرد تا نسبت به احداث پمپ‌های اضطراری مکش آب اقدام شود و مشکلات آبگرفتگی‌های اخیر را در بارندگی‌های بعدی نداشته باشیم.

مدیر سامانه شهری آبادان در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام را به زودی اجرایی می‌کنیم و از شهروندان چون همیشه انتظار تعامل و پشتیبانی بیشتری داریم.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول