اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی عضو شورای اسلامی بجنورد با فارس مطرح شد

جزئیات مصوبه برخورداری واحدهای مسکونی حواشی بجنورد از امتیازات شهرداری

یک عضو شورای اسلامی بجنورد به جزئیات مصوبه اخیر در مورد برخورداری واحدهای مسکونی حواشی بجنورد از امتیازات آب، برق، تلفن و گاز پرداخت.

جزئیات مصوبه برخورداری واحدهای مسکونی حواشی بجنورد از امتیازات شهرداری

سید محمد لنگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: بر اساس یکی از بندهای این طرح پیشنهادی، املاک دارای سند رسمی که قبل از ورود به محدوده خدماتی ساخته شده و بر مبنای نقشه‌های هوایی گوگل مورد تأیید قرار گرفته‌اند بایستی برای ارائه خدمات از طرف شهرداری استعلام گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: املاکی که بعد از ورود به محدوده به هر دلیل یک‌بار از طریق شهرداری پاسخگویی شده باشد و یک بار جواب استعلام گرفته باشند بایستی برای ارائه خدمات مجدد استعلام گرفته شود که در این مرحله عوارضات اخذ نمی‌گردد.

وی گفت: املاکی که دارای یکی از خدمات آب، برق یا گاز باشند، شهرداری با وضع موجود مجدداً بایستی به آنها پاسخگویی نماید به شرط آنکه هیچ‌گونه تفکیکی در ملک صورت نگرفته باشد و یا اضافه بنا در ملک انجام نشده باشد که در این مرحله نیز عوارضات اخذ نمی‌شود.

لنگری اضافه کرد: این مهم در صورتی که ملک تفکیک شده باشد، رعایت حداقل ضوابط تفکیک قاعدتا الزامی است.

وی ادامه داد: در صورتی که ساختمان پس از ورود به محدوده خدماتی ساخته نشده باشد، علاوه بر عوارض ملکی، عوارض اعیان و رای کمیسیون ماده 100 نیز محاسبه و پاسخگویی شود.

به گفته این عضو شورای اسلامی بجنورد، املاکی که پس از ورود به محدوده به هر دلیل تفکیک شده باشد، اخذ عوارض 147، قولنامه عادی و دیگر عوارض ذکر شده در دفترچه عوارضات برای پاسخگویی الزامی خواهد بود.

وی تصریح کرد: پس از محاسبه عوارضات در بند چهار و پنج، در صورتی که مالک زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشد، با معرفی نهادهای مربوطه و یا به تشخیص شهردار توانایی پرداخت عوارضات را نداشته باشد، مجموع مبلغ آنها به نخستین استعلام بعدی موکول می‌شود و برای بقیه افراد با تشخیص شهردار می‌توان مبلغ عوارضات را حداکثر برای مدت دو سال تقسیط کرد.

لنگری با بیان اینکه در املاکی که نیاز به عقب‌نشینی دارد در صورت عقب‌نشینی فقط از عرصه بوده و به شرط اینکه میزان عقب‌نشینی بیش از 20 درصد کل ملک نباشد، گفت: پاسخگویی در هر صورت مشروط به عقب‌نشینی بوده ولی در املاکی که عقب‌نشینی باعث تخریب اعیان شود، این مهم به زمان تجدید بنا موکول می‌شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که در ملک، بیش از 20 درصد کل ملک باشد، برآورد خسارت وارده به ملک به صورت کارشناسی قبل و بعد از عقب‌نشینی الزامی است.

وی بیان داشت: در املاکی که بخشی از عرصه و بخشی از اعیان در عقب‌نشینی قرار می‌گیرد، عقب‌نشینی در عرصه الزامی و عقب‌نشینی در اعیان به تجدید بنا موکول می‌شود.

لنگری اضافه کرد: همچنین در عقب‌نشینی در واحدهای مسکونی سکونتگاه‌های غیر رسمی مصالح ساختمانی به صورت رایگان از طریق شهرداری در اختیار مالک قرار می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی بجنورد خاطرنشان کرد: مدت اعتبار این مصوبه از تاریخ تصویب حداکثر 6 ماه است.

افزون بر یک سوم از جمعیت 211 هزار نفری بجنورد در حواشی این شهر سکونت دارند.

به گزارش فارس، این تعداد در سطح 25 سکونتگاه غیر رسمی بجنورد ساکن هستند.

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول