اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران مطرح کرد

قرعه سخت برای بانوان فوتسالیست ایران در جام جهانی کوچک

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران معتقد است قرعه سختی برای تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جام جهانی کوچک افتاده است.

قرعه سخت برای بانوان فوتسالیست ایران در جام جهانی کوچک

شهرزاد مظفر که برای برگزاری کلاس مربیگری فوتسال به خارگ سفر کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خارگ اظهار کرد: افرادی که در این کلاس شرکت کردند، محک زده شدند و بیشتر برای مشاهده سطح آمادگی آنان و ارائه راهکارها برای پیشرفت آنان به اینجا آمدیم تا اگر لازم بود از طرف فدراسیون فوتبال برای آنان برگزاری کلاس‌های ویژه‌ای درخواست کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ساعات تمرینات این افراد با توجه به فضای کافی که در اختیار بانوان این جزیره است، محدود است، نیاز به تمرینات مداوم‌تری داشتند و لذا با توجه به علاقه وافری که در آن‌ها دیده می‌شد، می‌طلبد که برای پیشرفت ورزش فوتسال بانوان در این جزیره، سالن‌های ورزشی ساعات بیشتری به آنان تعلق گیرد و زیر نظر مربیان کارآزموده‌ای به تمرین بپردازند.

نبود حامی مالی بزرگ‌ترین مشکل فوتسال بانوان بوشهر

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در خصوص سطح فوتسال بوشهر عنوان داشت: بوشهر مدت‌هاست نماینده‌ای در لیگ برتر ندارد و البته بخش عظیمی از آن به عدم حضور حامیان مالی در فوتسال برمی‌گردد.

مظفر در ادامه بیان کرد: تا زمانی‌ که حامی مالی نباشد تیمی نیست و تا زمانی که تیمی نباشد بازیکنی شکل می‌گیرد چراکه تمرینات مداوم از او گرفته می‌شود و متاسفانه این یک مشکل اساسی است که باید برای آن راه حل صحیحی اندیشیده شود.

قرعه سخت در جام جهانی کوچک

وی با اشاره به برنامه زمان‌بندی اردوی تیم ملی تصریح کرد: ما تا 11 آذرماه در اردو بودیم و اردوی دوم ما نیز از فردا آغاز خواهد شد و این اردو تا زمان اعزام به مسابقات جام جهانی کوچک در اسپانیا ادامه خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران افزود: برنامه ما این است که اردوهای ما در تهران متمرکز نباشد و با حضور در شهرستان‌ها، هم از نزدیک شاهد روند تمرینی بازیکنان شهرستانی باشیم و هم این خود به نفع ما خواهد بود و البته این برنامه قبلاً نیز اجرا شده بود اما در این اردوهای آخر، به لحاظ وقت محدودی که تا مسابقات باقی مانده، فرصت هماهنگی برای برپایی اردو در شهرستان فراهم نشد.

مظفر با اشاره به قرعه‌کشی مسابقات اذعان کرد: واقعاً قرعه سختی به ما خورد و با توجه به حضور 9 تیم در این مسابقات، علاوه بر اینکه ما در گروه 5 تیمی قرار گرفتیم، در روز نخست نیز باید دو مسابقه برگزار کنیم که این از لحاظ علمی و منطقی قابل قبول نبود.

وی خاطرنشان کرد: روسیه و برزیل که با ما هم‌گروه هستند متاسفانه هیچ‌کدام در یک روز دو مسابقه انجام نمی‌دهند و این در حالی است که با توجه به بالا رفتن دو تیم از هر گروه، بازی با روسیه که برای ما اهمیت زیادی داشت.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران ادامه داد: بازی دوم ما در روز اول افتاده و برخلاف سال‌های گذشته که تیم‌ها برای مقام‌های پنجم به بعد نیز مسابقه می‌دادند، اما امسال با توجه به محدودیت‌ها، تیمی که راهی نیمه نهایی نشد، باید به کشورش بازگردد و این کمی کار ما را سخت می‌کند.

مظفر خاطرنشان کرد: البته برای ما حضور در این مسابقات اهمیت ویژه‌ای داشت و همین که ما را برای حضور در جام جهانی کوچک دعوت کرده‌اند، معنایش این است که ما را به عنوان یک قدرت جهانی محسوب کرده‌اند و این فرصتی است که با بازی مقابل تیم‌های قدرتمند و قهرمان جهان، هم خود را در سطح فوتسال دنیا مطرح کنیم و هم اینکه نهایت سخت‌کوشی و تلاش خود را محک بزنیم، هرچند که فکر می‌کنم این از کیفیت کار ما خواهد کاست.

برنامه جامع و کلان برای کشف استعدادها در شهرستان‌ها

وی با اشاره به ضرورت استعدادیابی در شهرستان‌ها گفت: این نیاز به یک برنامه جامع، کلان و دقیق دارد و همت فدراسیون و هیئت‌های استان‌ها را می‌طلبد و اگر این اتفاق بیافتد شاهد یک اتفاق نو خواهیم بود و قطعاً مربی با شناسایی نفرات، دستش بازتر خواهد بود.

مظفر در همین زمینه افزود: ما در حال ارائه یک برنامه یک ساله هستیم که فعلاً داریم روی آن کار می‌کنیم تا با مشاهده برنامه کشورهای دیگر، برنامه‌ای بریزیم که هم با کشور ما سازگار باشد و هم قابلیت اجرایی داشته باشد و البته این نیاز به تلاش مسئولان نیز دارد.

انتهای پیام/66006/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول