اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت در گفت‌وگو با فارس:

تامین امکانات بهداشتی در قشم بر عهده منطقه آزاد است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: منطقه آزاد موظف است در قشم امکانات اولیه برای بهداشت و درمان مردم را فراهم کند.

تامین امکانات بهداشتی در قشم بر عهده منطقه آزاد است

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه حضور در بیمارستان فاطمه الزهرا (ع) قشم، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این جزیره با اشاره به واکنش‌ها و انتقادات صورت گرفته از طرف مراجعان به این بیمارستان اظهار داشت: منطقه آزاد موظف است در این محیط امکانات اولیه برای بهداشت و درمان مردم را با توجه به توسعه‌ای که در این جزیره مشاهده می‌شود، فراهم کند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت نیز نیروی تخصصی را برای بهبود شرایط فراهم خواهد کرد، گفت: باید در راستای بهبود شرایط نشست‌هایی را با هدف رفع مشکلات و رفع دغدغه‌های مردم در این زمینه برگزار کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: با توجه به کمبود نیرو در این مرکز و با توجه به پرداخت نشدن حقوق متخصصان و نداشتن پانسیون مناسب در شان پزشک و پرستار در قشم، پزشک با چه دلخوشی می‌تواند در این جا کار کند.

به گفته وی، نارضایتی مردم از عمل یا کار در این بیمارستان نیست، بلکه مردم از کمبود امکانات و تجهیزات گلایه‌مند هستند، و با توجه به اینکه از عمر کاری ما نیز 100 روز بیشتر نمی‌گذرد، امیدواریم بتوانیم هر کاری که از دستمان بر می‌آید برای قشم انجام دهیم.

طبق قوانین مناطق آزاد اداره و مدیریت تمامی بخش‌های سابق دولتی موجود در محدوده این مناطق بر عهده، آنها افتاده است.

این در حالی است که این قانون سبب شده است که در برخی از موارد از جمله امور بهداشتی و درمانی موازی‌‌کاری‌ها و شائبه‌هایی در میان مردم به وجود آید، به نحوی که حتی مسئولان نیز بعضا اقدام به پاس‌کاری مشکلات در زمین یکدیگر می‌کنند.

در این شرایط نیز از طرف مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم گفته می‌شود که وزارت بهداشت سهم خود را در ساخت بیمارستان جدید قشم پرداخت نکرده است و از طرفی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز می‌گویند که وزارت بهداشت بیمارستان جدید قشم را به طور کامل به منطقه آزاد واگذار کرده است.

در این سال‌ها همواره توجیه مسئولان وزارت بهداشت پیرامون وجود مشکلات بیمارستان فاطمه‌الزهرای قشم نیز بر این بوده است که به دلیل ساخت بیمارستان جدید این جزیره، بیمارستان مذکور از مدار خارج و به همین دلیل تجهیزات و امکانات مورد نیاز در بیمارستان جدید ارائه می‌گردد، که این امر علاوه بر رقم زدن مشکلاتی برای مردم قشم، انتقاداتی را نیز همواره در این سال‌ها در پی داشته است.

انتهای پیام/88001/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول