اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع نمایندگان مازندران:

طرح پزشک خانواده در مازندران ناموفق عمل کرد

دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: طرح پزشک خانواده در مازندران ناموفق عمل کرده و بلای جان مردم شده است.

طرح پزشک خانواده در مازندران ناموفق عمل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، قاسم احمدی‌لاشکی امشب در جلسه هم‌اندیشی خبرنگاران غرب مازندران که به میزبانی شهرستان چالوس برگزار شد، بیان داشت: طرح پزشک خانواده در صورتی وضعیت عادی و طبیعی می‌یابد که با تزریق پول برای پزشکان، پرستاران و افراد ماما همراه باشد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته از بحث هدفمندی یارانه‌ها 6 هزار میلیارد تومان برای طرح پزشک خانواده در نظر گرفته شد اما ریالی از این بودجه محقق نشد.

دبیر مجمع نمایندگان استان درباره امکانات و تجهیزات و صنایعی که باید برای غرب مازندران در نظر گرفته شود، گفت: در قطب کشاورزی نتوانستیم در داخل به تولید کافی برسیم و کشاورزان ما کشت و کار را به کسب و کار تبدیل کردند که این امر به‌دلیل به‌صرفه نبودن کشاورزی و حمایت نشدن کشاورزان است.

احمدی‌لاشکی اذعان داشت: در زمینه ارتقای بخش صنعت در غرب مازندران نیز با وجود گردشگرپذیر بودن غرب مازندران طرح و تعریف مشخصی برای این بخش در نظر گرفته نشده است و اگر صنعت گردشگری حفظ شود بدون شک توریست نیز در این قسمت ماندگار می‌ماند.

وی با اعلام این‌که استقرار نمایندگی گردشگری در غرب مازندران یک نیاز است، افزود: از 24 میلیون گردشگری که در نوروز امسال وارد مازندران شدند، 6 میلیون نفر از این مسافران در مجتمع تفریحی نمک‌آبرود اسکان داشتند و این یعنی نیاز به نمایندگی گردشگری در غرب ضروری است.

احمدی‌لاشکی خاطرنشان کرد: در مورد نیروگاه زباله‌سوز ساری و نوشهر با پیگیری که از خزانه انجام دادیم مبلغ 10 میلیارد تومانی برای نیروگاه زباله‌سوز ساری و 7 میلیارد تومان نیز برای نیروگاه زباله‌سوز نوشهر برای اتمام تجهیزات در نظر گرفته شد و برای ابنیه این نیروگاه‌ها نیز باید تدابیری اندیشیده شود تا محیط‌ زیست دچار آسیب نشود.

بسیاری از دانشجویان امروز بی‌سوادان مدرک‌دار هستند

دبیر مجمع نمایندگان مازندران از آموزش 4.5 میلیون دانشجو در کشور خبر داد و گفت: در بحث آموزشی به‌ علت ازدیاد موسسات آموزشی اگر چاره‌ای اندیشیده نشود به بحران تبدیل می‌شود.

وی یادآور شد: به دلیل اینکه در این فضا دچار کمیت بودیم، این موضوع موجب شد تا در حوزه جذب دانشجو بسیاری از خواسته‌ها را فدا کنیم.

احمدی متذکر شد: استان مازندران در حال حاضر 51 موسسه غیرانتفاعی دارد که بالاترین رقم در کشور است در حالی ‌‌که ضروری است تا موسسات آموزشی را به سمت افزایش کیفیت سوق دهیم.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره ادامه یا حذف طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: اگر چه اصل طرح هدفمندی یارانه‌ها درست بود، اما شیوه‌ اجرای این طرح نادرست بود، چراکه کل درآمدی که از زمان افزایش حامل‌های انرژی داشتیم 14 هزار میلیارد تومان در سال بود و این در حالی است که 42 هزار میلیارد تومان یارانه در سال به‌ مردم اختصاص می‌یابد.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران در مورد استان شدن غرب مازندران نیز خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری‌هایی که برای استان شدن غرب مازندران انجام شد و حتی دو کتابچه در این باره تهیه کردیم و به دولت قبل دادیم اما مصوبه‌ای از دولت در این مورد بیرون نیامد.

وی بیان داشت: دولت جدید نسبت به غرب مازندران نگاه ویژ‌ه‌ای دارد و حتی در دیدار نمایندگان مجمع با رئیس جمهوری نیز این موضوع از سوی آقای دکتر روحانی تاکید شد تا نگاه ویژه‌ای به غرب مازندران شود.

احمدی یادآور شد: باید این طرح را پیگیری کنیم و امیدواریم نتیجه خوبی گرفته شود.

وی عنوان کرد: تاکید دولت جدید در مورد نگاه ویژه به غرب مازندران نشان‌دهنده محقق شدن این موضوع در این دولت است و ما برای اعتلای نام مازندران باید تلاش ‌کنیم.

انتهای پیام/2296/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول