اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌همایش ملی پژوهشی کاربردی در ارتقای سلامت ـ 2

استفاده از ماما به عنوان پزشک خانواده

در همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در ارتقای سلامت که در دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان اصفهان برگزار شد بر استفاده از ماماها به جای پزشکان خانواده تاکید شد.

استفاده از ماما به عنوان پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پروین عابدی پیش از ظهر امروز در همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در ارتقای سلامت که در سالن امیرکبیر این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی ماما به شخصی گفته می‌شود که برای انجام مراقبت‌های ضروری از زنان در دوران بارداری، زایمان و بعد از زایمان، تربیت شده است و همچنین ماما فردی است که مسئولیت مستقیم زایمان طبیعی را بر عهده می‌گیرد و از نوزاد به دنیا آمده مراقبت می‌کند.

وی استفاده از ماماها در کشورهای پیشرفته برای مراقبت در دوران بارداری را مهم دانست و افزود: کشورهایی با سیستم مامایی و یا نرس ماما را دارا هستند مانند کشورهای اسکاندیناوی،انگلیس،کانادا و استرالیا که این کشورها توانستند میزان مرگ و میر مادر را تا پنج درصد کاهش دهند و این امر میسر نبود مگر با استفاده از ماما برای انجام مراقبت‌های دوران بارداری و مراقبت‌های پست پارتوم.

استاد دانشگاه آزاد خوراسگان کمبود نیروی متخصص در پزشکی خانواده را استفاده ماماها به جای پزشکان خانواده دانست و گفت: امروزه در کشورهای پیشرفته از ماماها به جای پزشکان خانواده استفاده می‌کنند و این امر می‌تواند به خوبی کمبود نیروی متخصص پزشکی خانواده را رفع کند و همچنین ماماها در بسیاری از کشورها مسئول مشاوره خانواده، تشخیص مسائل زنان و ارجاع آنها به پزشک متخصص و مشاوره با نوجوانان است.

انتهای پیام/2301/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول