اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کلاچای:

فضای آزاداندیشی جنبش دانشجویی در دانشگاه‌ها ایجاد شود

امام جمعه کلاچای گفت: آزاداندیشی از مقوله جنبش دانشجویی است که باید این فضا در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

فضای آزاداندیشی جنبش دانشجویی در دانشگاه‌ها ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی امروز در نماز جمعه این شهر ویژگی‌های مومن را تفکر در اعمال دانست و اظهار کرد: انسان در سایه تفکر و تعمق در انجام اعمال راه صحیح زندگی کردن را می‌آموزد.

وی با اشاره به اینکه در مسیر عاشورا و حادثه کربلا، عاشورا بذرافشان حیات حقیقی است، افزود: حرکت و قیام امام حسین (ع) توانست مفاهیم درست دینی را در جامعه بذرافشانی کند و در سایه این بذرافشانی حیات حقیقی را به جامعه خفته و بی‌تحرکی آن روز به بشریت اهدا کرد.

خطیب جمعه کلاچای، به مفهوم زهد در عالم اسلام اشاره کرد و متذکر شد: زهد یک قدرت روحی است که با ضعف اقتصادی تفاوت دارد و کسانی که با در اختیار گرفتن مقام و موقعیت مرتکب فساد و اختلاس مالی می‌شوند دارای ضعف روحی هستند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) زهد را در حادثه کربلا در قالب ایثار و فداکاری به نمایش گذاشت، تصریح کرد: امام حسین (ع) یک انسان عبادی و دارای عصمت است که در حادثه کربلا حیات حقیقی در جامعه بذرافشانی کرد.

احمدی با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو، اظهار کرد: 16 آذر روز مبارزه با استعمار خارجی و استبداد داخلی بود.

وی با اشاره به اعتراضات دانشجویان در دیدار رسمی ریچارد نیکسون نایب رئیس جمهور وقت آمریکا و از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، افزود: عده‌ای از دانشجویان در 16 آذر 1332 چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال در دانشگاه تهران کشته شدند.

خطیب جمعه کلاچای با بیان اینکه دانشجویان باید قدرت تحلیل مباحث سیاسی را داشته باشند تا بتوانند از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند، تصریح کرد: آزاد اندیشی از مقوله جنبش دانشجویی است که باید در دانشگاه‌ها این فضا ایجاد شود.

وی به تشکیل شورای عالی فرهنگی به فرمان امام راحل اشاره کرد و متذکر شد: فرهنگ از پایه‌های یک جامعه است که موجب استحکام و قدرت آن می‌شود.

احمدی، با تأکید بر اینکه فرهنگ باید تنفس روزمره افراد جامعه شود، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین آلودگی زیست‌محیطی، آلودگی فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه اگر دشمن فرهنگ ابتذال و انحراف را به جامعه تزریق کند موجب انحراف، غارت و قتل عام فرهنگی می‌شود، متذکر شد: برای نجات جوانان باید در خانواده‌ها فرهنگ دینی و قرآنی حاکم شود.

امام جمعه کلاچای استفاده از ظرفیت مساجد، محافل، هیئت‌های عزاداری، هیئت‌های امنا و پایگاه‌های مقاومت بسیج برای فراهم شدن زمینه‌های فرهنگی را مهم دانست.

وی به مذاکرات هسته‌ای ایران اشاره کرد و یادآور شد: این حرکت را باید بزرگ تلقی کرد که حریف در میدان مبارزه شکست را پذیرفت و هجمه‌های بعدی آن به خاطر فشارهای بین‌المللی است.

انتهای پیام/84002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول