اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

مسئولان شهرضا سطح انتقادپذیری خود را افزایش دهند

امام جمعه شهرضا گفت: سطح انتقادپذیری برخی مسئولان در شهرضا پایین است و با مطرح‌شدن هرگونه انتقادی شاهد اعمال شدیدترین تخریب‌ها برعلیه منتقدان در این شهرستان هستیم.

مسئولان شهرضا سطح انتقادپذیری خود را افزایش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز با بیان این مطلب در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا اظهار کرد: مبارزه با هوای نفس از مهم‌ترین مصادیق رعایت تقوای الهی در انسان است و رعایت این موضوع در تمامی شئون و مسایل زندگی فردی و اجتماعی باید مد نظر افراد باشد.

وی ادامه داد: عقل‌گرایی از اساسی‌ترین راهکارهای سعادت دنیوی و اخروی بشر است و جوانان باید نسبت به هم اندیشی و مشاوره با صاحب‌نظران و پیشکسوتان اهتمام لازم را داشته باشند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه به‌کارگیری ظرفیت خیران راهکار رشد و تعالی جامعه است، بیان داشت: در حال حاضر پیشبرد اهداف کلان در بسیاری از امور اجتماعی در کشور ما نیازمند حمایت خیران است و انتظار داریم شاهد تدوین سیاست‌های مناسب جهت تحقق این امر مهم باشیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به فرار رسیدن روز دانشجو و لزوم گرامی داشت این مناسبت بزرگ گفت: رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت بهره‌گیری از دوران گران‌بهای جوانی تأکیدات قابل‌توجهی داشته‌اند که باید نسبت به تعقل در این حوزه خطیر اهتمام لازم را داشته باشیم.

یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص قشر تلاش گر دانشجو افزود: تدبر در قرآن کریم، مطالعه آثار بزرگانی همچون شهد مطهری،ارتباط مداوم با اقشار مختلف جامعه،پرهیز از گفتن سخنان بی‌پایه، ایجاد تفاهم و ارتباط با تشکل‌های دانشجویی دنیای اسلام، برخورداری از روحیه‌امید و نشاط، اتخاذ تصمیم‌های مبتنی بر عزم وارده، افزایش معرفت علمی  و پرهیز از اتخاذ تصمیم‌های نسنجیده از مهم‌ترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب به دانشجویان به شمار می رود که باید  سرلوحه امور این قشر جامعه قرار بگیرد.

وی در ادامه با انتقاد شدید از کم توجهی برخی مسئولان شهرضا نسبت به اهمیت انتقادپذیری و جایگاه این مقوله در رشد و تعالی جامعه گفت: به طور مثال ممکن است فردی پس از مراجعه به یک اداره با کم توجهی و کم کاری مسئولان مواجه شود و نسبت به این موضوع انتقاداتی داشته باشد که در این وضعیت مسئولان باید با سعه‌صدر در جهت  بررسی دلایل بروز این انتقاد اقدام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در شهرضا با تشریح اهمیت ترویج فرهنگ انتقادپذیری در بین  برخی مسئولان این شهرستان اضافه کرد: در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ انتقادپذیری باید به شکلی عمل کنیم که فرهنگ تقدیر از انتقادهای سازنده در شهرضا ترویج شود واین موضوع مهم جزو اساسی‌ترین اصول نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان شهرضا در راستای مشکل‌آفرینی  و حذف منتقدان تلاش می‌کنند، ادامه داد: در برخی مسئولان با انجام مکاتبات و رایزنی‌های متعدد در جهت اعمال سیاست‌های تحریمی و تخریبی  علیه منتقدان اقدام می‌کنند که این با معیارها و ملاک‌های مدیریت در جامعه اسلامی در تعارض است.

انتهای پیام/63011/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول