اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

همیشه باید با نگاه سوء ظن به دشمن نگاه کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که همیشه باید با نگاه سوء ظن به دشمن نگاه کنیم و از حق مسلم خود نگذریم، گفت: امروز در شرایط حساسی قرار داریم و اگر دقت نکنیم کشور آسیب جدی می‌بیند.

همیشه باید با نگاه سوء ظن به دشمن نگاه کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علیرضا زاکانی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار داشت: قبل از انقلاب امریکا با همه توان خود از مستبدان و زورگویان در کشور دفاع می‌کرد به طوری که در اوج خفقان نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا به تهران آمد و صدای معترضان را نیز خفه کردند.

وی افزود: در ادامه این شرایط خفقان در کشور و پس از کودتای 28 مرداد دانشجویان به میدان آمدند و علیه نظام استکبار شعار سر دادند که نتیجه حضور دانشجویان منجر به حماسه و انقلاب دوم 13 آبان و در تاریخ ثبت شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: روز 13 آبان به عنوان انقلاب دوم یاد شد به این دلیل که ما در انقلاب اول در مقابل ظلم و استبداد قد علم کردیم و یک پیام جهانی داشتیم و در انقلاب دوم نیز به صورت مستقیم در مقابل استکبار ایستادیم.

وی با بیان این که شرایط امروز ما با گذشته بسیار متفاوت و حساس است، افزود: غرب نتیجه زحمت چند صد ساله خود را در یک‌پارچه سازی جهان در آینده می‌داند در حالی که ما برای آینده منتظر منجی بشریت امام زمان(عج) هستیم تا با فتح الهی خود جهان دینی را پایه‌گذاری کند.

زاکانی خاطرنشان کرد: ملت مسلمان ایران در مسیر طبیعی تاریخ به سمت غلبه بر ظلم و باطل می‌رود و اگر با این نوع نگاه پیش برویم انقلاب اسلامی ایران نماینده جبهه حق است که در جهان پایدار ایستاده است.

وی با بیان این که از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد سه نوع نگاه در مسیر حرکت بوده‌ایم، اضافه کرد: نگاه اول نگاه آرمان‌گرایانه بود که به دور از واقعیت به آرمان‌ها می‌اندیشیدند و نگاه دوم که نوع نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود نگاه واقع بینانه است که طبق واقعیت‌های روز و در عین حال توجه به آرمان‌ها پیش می‌رود.

زاکانی با اشاره به بهانه تراشی دشمن در راستای حقوق هسته‌ای ملت ایران بیان داشت: اگر امروز دشمن فناوری هسته‌ای را بهانه کرده به دنبال اهداف پلید خود در جهان است.

وی یادآور شد: امروز در شرایط حساسی قرار داریم و اگر دقت نکنیم آسیب جدی می‌بینیم و در این مسیر باید با هوشیاری و علم و آگاهی پیش برویم و متوجه خطرات دشمن باشیم.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز پس از گذشته دو دهه شاهد وقایع زیادی در چهار دوره مذاکرات هسته‌ای با کشور‌های دیگر بودیم و امروز در داخل کشور 98 درصد غنی سازی بومی‌سازی شده است.

وی ابراز داشت: در دور آخر مذاکرات که دور چهارم بود ما ضمن مذاکره با کشور‌ها، در داخل کشور نیز شروع به توسعه کردیم.

زاکانی افزود: در این بین شهید احمدی‌روشن یکی از فعا‌ل‌ترین افرادی بود که در کسب استقلال هسته‌ای بسیار خوش درخشید و با ایستادگی و مقاومت و سماجت خود شرایطی را فراهم کرد که برای ما افتخار آفرید.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز در جهان، اسرائیل معاهده ان‌پی‌تی را نپذیرفته و 400 کلاهک هسته‌ای نیز دارد اما کشور ما این معاهده را با روی گشاده پذیرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: طی این چند دوره مذاکرات، شرایط به سمتی پیش رفت که دشمن به آرامی شروع به عقب نشینی کرد و در بغداد پیشنهاد معامله داد.

در حال حاضر 18 هزار سانتریفیوژ در نظنز داریم

وی اذعان کرد: از طرفی هم ما بر سر حقوق خود ایستاده و پافشاری کردیم به طوری که در حال حاضر 18 هزار سانتریفیوژ در نظنز داریم که 8 هزار عدد آن روشن نشده و 11 هزار سانتریفیوژ فعال است.

زاکانی با اشاره به نتیجه مذاکرات اخیر تصریح کرد: در مذاکراتی که اخیراً اتفاق افتاده برخی خوشحال و عده‌ای هم غمگین شدند، اما در این مسیر باید راه میانه و درست را پیش بگیریم چرا که این آغاز راه است.

وی تصریح کرد: باید نه تنها در حوزه هسته‌ای بلکه در تمامی حوزه‌ها به خودکفایی برسیم و در مسیر تولید داخل حرکت کنیم.

همیشه باید با نگاه سوء ظن به دشمن نگاه کنیم

زاکاتی با بیان این که همیشه باید با نگاه سوء ظن به دشمن نگاه کنیم و از حق مسلم خود نگذریم، خاطرنشان کرد: از طرفی باید به تیم مذاکره کننده اعتماد کنیم و آنها نیز متقابلاً باید امانتدار این ملت باشند.

وی ابراز داشت: تا 30 سال آینده انرژی فسیلی تمام می‌شود و اگر امروز به دنبال حق هسته‌ای خود نباشیم 30 سال آینده محتاج آنان خواهیم بود و مسلماً راهی نداریم به جز اینکه از توان داخلی کشور بهره‌مند شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان سخنانش گفت: راه درست در این مسیر آن است که با استقامت و توجه به واقعیت‌ها بدون توجه به نگاه آرمان‌گرایانه حق خودمان را در صحنه خارجی مطالبه و در داخل نیز با هم همکاری کنیم.

انتهای پیام/89007/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول