اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب:

ریشه‌کنی فقر باید در اولویت باشد

امام جمعه میناب خواستار ریشه‌کنی فقر و توجه به فقرا شد و گفت: اکنون عده زیادی به گونه‌ای در فقر هستند که برای پرداخت اجاره خانه منتظر یارانه می‌مانند.

ریشه‌کنی فقر باید در اولویت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، حجت‌الاسلام میرزا حسین معتمدی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به ایران اظهار داشت: سفر نوری‌المالکی به ایران در این برهه از زمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر عراق را مورد بحث قرار داد و گفت فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار بیانگر اوج اقتدار ایران اسلامی است.

امام جمعه میناب با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: اینکه رهبری نظام می‌فرماید جمهوری اسلامی اکنون صاحب علم و تجربه موفق است و می‌تواند در اختیار دیگر کشورها قرار دهد نشانه سربلندی و اقتدار ایران اسلامی است.

وی افزود: این که کشوری که هشت سال با ایران در جنگ بوده ولی اکنون مسئولانش شاگردوار از مسئولان کشور ما درخواست علم و تجربه می‌کنند چیزی نیست مگر برکت خون شهدایی که برای استقلال و حفظ اصول و ارزش‌ها جانفشانی کردند.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، از میناب به عنوان شهری دانشجویی نام برد و گفت: در میناب چندین واحد و مرکز آموزش عالی فعالیت دارد ولی امکانات لازم وجود ندارد.

معتمدی‌فر ادامه داد: دانشجویان در میناب از نعمت سرویس حمل و نقل مناسب و خوابگاه محروم و بی‌بهره هستند.

وی با بیان این که توجه به قشر دانشجو و جنبش دانشجویی می‌تواند تحول منطقه را به همراه داشته باشد گفت: خیران باید برای فراهم کردن بستر و زیر ساخت‌های لازم در این زمینه وارد میدان شوند.

خطیب جمعه میناب همچنین به تشریح جنبش دانشجویی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و با بیان اینکه جنبش دانشجویی موجب توسعه، پیشرفت و آبادانی است اضافه کرد: در توسعه نیز باید به جایی برسیم که فقر از جامعه ریشه کن شود.

وی فقرزدایی، عدالت و حفظ روحیه انقلابی را از شاخص‌های جنبش دانشجویی عنوان کرد و گفت: اگر این ویژگی‌ها با هم باشند جامعه مسیرهای ترقی را به سرعت طی می‌کند.

امام جمعه میناب در ادامه به روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و با انتقاد از آنچه امروز در جوامع غربی به عنوان حقوق بشر مطرح است، یادآور شد: از دیدگاه ملت ایران حقوق بشر یعنی نامه امام علی (ع) به مالک اشتر که اگر دنیا می‌خواهد روی صلح را ببیند باید به آن عمل کند.

معتمدی‌فر در بخش دیگری از خطبه‌ها تقدیم به موقع لایحه بودجه سال 93 به مجلس را اقدامی شایسته دانست و گفت: پس از هشت سال خلاف قانون اکنون با تدبیر رئیس جمهور و اعضا هیئت دولت این اتفاق رخ می‌دهد که امید است مشکلات جامعه و مردم حل شود.

امام جمعه در بحث عدالت اجتماعی نیز با ذکر این مطلب که "علی‌رغم آنچه که توسط برخی درباره نبود فقر در جامعه عنوان می‌شود" گفت: اکنون عده زیادی به گونه‌ای در فقر هستند که برای پرداخت اجاره‌خانه منتظر یارانه می‌مانند.

انتهای پیام/88004/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول