اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین سفر کاری مدیرعامل بنادر و دریانوردی به پایتخت اقتصادی ایران

امیدهای بندر شهید رجایی با تدبیر دولت یازدهم زنده می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نخستین سفر کاری خود به استان هرمزگان پس از پذیرش مسئولیت سکانداری این سازمان، از بخش‌های مختلف بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران بازدید کرد.

امیدهای بندر شهید رجایی با تدبیر دولت یازدهم زنده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی بنادر هرمزگان، محمد سعیدنژاد با سفر به مرکز استان هرمزگان در قلب پایتخت اقتصادی ایران حضور یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از اداره کل بنادر و دریانوردی این استان که راهبری بیش از 70 بندر کوچک و بزرگ را بر عهده دارد، از نزدیک در جریان آخرین اقدامات و دستاوردهای مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور و دروازه طلایی اقتصادی ایران قرار گرفت.

در این بازدید"محسن صادقی‌فر" معاون امور بندری و منطقه ویژه و "سید علی استیری" معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و جمعی از مدیران بخش‌های مختلف بندری این استان معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کردند.

حمیدرضا دلبری مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در این بازدید ضمن عرض خیر مقدم به معاون وزیر راه و شهرسازی، اعضای هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و همراهان وی در این بازدید، ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و برنامه‌های در حال اجرا و برنامه‌های آینده بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران را تشریح کرد و راهکارهای توسعه صنعت حمل و نقل دریایی را با مقام عالی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در میان گذاشت.

همچنین در ادامه این بازدید، سعیدنژاد با حضور در ترمینال دو کانتینری مجتمع بندری شهید رجایی تجهیزات تخلیه و بارگیری این بندر را مورد ارزیابی قرار داد.

در این بازدید میدانی، میزان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فنی و اجرایی بخش خصوصی فعال در این مجتمع بندری مورد بررسی قرار گرفت.

بنابراین گزارش، مجتمع بندری شهید رجایی با قرار گرفتن در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، مهم‌ترین دروازه واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و به تنهایی عهده‌دار بیش از 53 درصد حجم این مبادلات در مقوله ترانزیت، واردات و صادرات و ترانشیپ است.

این بندر ضمن بهره‌مندی از 36 پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ترمینال‌های کانتینری کشور، با ظرفیت 6 میلیون TEU کانتینر در سال، حجم گسترده‌ای از عملیات جابجایی کالاهای عمومی خصوصا محصولات فولادی، فله خشک، فله مایع و فرآورده‌های نفت خام در این بندر انجام می‌شود.

یادآور می‌شود، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران در فاصله 22 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و با حدود 6 هزار هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش بیش از 80 میلیون تن کالا در سال برخوردار است.

انتهای پیام/2310/ط/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول