اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آموزش و پرورش قروه:

مشکلی در اداره مدارس شبانه‎روزی قروه نداریم

سرپرست آموزش و پرورش قروه گفت: با کمک خیرین و واریز سرانه غذایی، مشکلی در اداره مدارس شبانه‎روزی در شهرستان وجود ندارد.

مشکلی در اداره مدارس شبانه‎روزی قروه نداریم

حسین الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در  قروه اظهار داشت: با اهدای 27 میلیون ریال توسط یک خیر، 100 کیلوگرم گوشت برای مدارس شبانه‌روزی شهرستان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه سرانه غذایی دانش‌آموزان شبانه‌روزی نیز به حساب مدارس واریز شده است، افزود: به ازای هر دانش‌آموز 400 هزار ریال سرانه پرداخت شده است که با این روند در حال حاضر این مدارس با کمبود مواد غذایی مواجه نیستند.

سرپرست آموزش و پرورش قروه در ادامه با اشاره به فعالیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در این شهرستان گفت: در این رشته‌ها تلاش ما بر آموزش تولیدمدار قرار دارد اما این امر تاکنون محقق نشده است.

وی تعداد هنرستان‌های این شهرستان را 11 باب اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد، 3 هنرستان در رشته فنی و حرفه‌ای و هشت هنرستان در رشته کار و دانش فعالیت می‌کنند.

الماسی تعداد رشته‌های آموزشی در این زمینه را 40 رشته برشمرد و گفت: 265 نفر مربی نیز در این راستا خدمات آموزشی را به هنرجویان ارائه می‌دهند.

وی مهمترین معضلات هنرستان‌ها را نامناسب بودن فضای آموزشی و به‎روز نبودن سیستم رایانه اعلام کرد و افزود: در گذشته بخشی از اعتبارات عمرانی به منظور تجهیز هنرستان‌ها اختصاص می‌یافت که طی 2 سال اخیر هیچ اعتباری به این موضوع تخصیص نیافته است.

به گفته الماسی، کمبود مواد مصرفی برای هنرجویان نیز از دیگر مشکلاتی است که آموزش این رشته‌ها را دشوار کرده است.

وی در ادامه به مشارکت‌های مردمی برای اداره مدارس اشاره کرد و گفت: این مشارکت‌ها باید کاملاً داوطلبانه بوده و مدیران مدارس حق اخذ هیچ پولی از اولیا را ندارند.

الماسی مشارکت در کمک کردن والدین از نظر مادی و معنوی به مدارس را عاملی برای تحقق زودهنگام اهداف آموزش و پرورش برشمرد و گفت: این مشارکت فکری و مالی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی در پایان گفت: تاکنون 700 جلد کتاب با عنوان مهارت‌های زندگی از سوی بهزیستی در مدارس شهرستان توزیع شده است.

انتهای پیام/79009/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول