اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم اختتامیه صورت گرفت

تجلیل از برگزیدگان سی و ششمین دوره مسابقات قرآن شهرستان قم

مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم شهرستان قم برگزار و طی آن از صاحبان رتبه‌های برتر این مسابقات تجلیل شد.

تجلیل از برگزیدگان سی و ششمین دوره مسابقات قرآن شهرستان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه شهرستان قم پنج‌شنبه شب در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین شوذب شیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم طی سخنانی به آثار و برکات وجود بقاع متبرکه امامزادگان در قم و سایر شهرها اشاره کرد و عنوان داشت: این بزرگواران علاوه بر اینکه به امام معصوم منتسب می‌شدند خودشان نیز با قرآن مأنوس بودند و به دستورات این کتاب آسمانی عمل می‌کردند؛ ما نیز باید با تأسی به ایشان زندگی خود را قرآنی کنیم.

حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی از پژوهشگران قرآنی حوزه علمیه قم نیز در این مراسم سخنرانی کرد.

وی با بیان اینکه گاهی قرآن انسان را به تفکر، تعقل و تدبر در آیات خود دعوت می‌کند، اظهار داشت: سوال اینجاست که میان این سه مرحله از انس با قرآن چه تفاوتی وجود دارد.

این پژوهشگر قرآنی گفت: مراحل انس با قرآن شامل 20 مرحله است؛ نگاه به قرآن آغازگر این مراحل است و در ادامه به قرائت، تلاوت، ترتیل و در نهایت به ترجمه و تفسیر و بطن، تأویل و عمل به آیات کتاب‌الله می‌رسیم.

در ادامه نیز از حدود 70 نفر از افرادی که حائز رتبه‌های برتر در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم و نیز ابتهال و اذان شده بودند، تجلیل شد.

در این دوره از مسابقات حدود 3 هزار نفر از خواهران و برادران از شهرستان قم شرکت کرده بودند که در نهایت 300 نفر نیز به مرحله استانی راه یافتند.

انتهای پیام/78004/ح20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول