اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین یادواره شهدای گمنام

خانواده شهدا در قم تجلیل شدند

سومین یادواره شهدای گمنام استان قم برگزار و طی آن از خانواده برخی از شهدا تجلیل شد.

خانواده شهدا در قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سومین یادواره شهدای گمنام استان قم به همت شهرداری قم و سازمان آرامستان‌های شهرداری عصر امروز در سالن شهید خزعلی آرامستان بهشت معصومه(س) برگزار شد.

در این یادواره محمد دلبری شهردار قم، معاونان وی، اعضای شورای اسلامی و برخی مدیران و مسئولان استان و شهر قم و نیز جمعی از خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

در ابتدا عبدالحمید وکیلی، مدیرعامل سازمان بهشت معصومه(س) طی سخنانی ضمن خیرمقدم اظهار کرد: برای ارج نهادن به گوشه‌ای از رشادت‌های شهدا برای سومین سال پیاپی و با همکاری سازمان بسیج کارگری یادواره شهدای گمنام را در قم برگزار می‌کنیم.

مدیرعامل بهشت معصومه(س) ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره خاطرنشان کرد: به یقین خداوند اجر این دست‌اندرکاران و همه کسانی که در این یادواره شرکت کرده‌اند را خواهد داد و امیدواریم شهدا نیز شفیع ما در نزد پروردگار عالم باشند.

در ادامه یکی از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس به خاطره‌گویی از دوران جنگ پرداخت و پس از آن نیز دلبری، شهردار قم سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام سید حسین مومن، استاد حوزه علمیه قم سخنران ویژه این یادواره بود.

وی با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) سراسر نورانیت و معنویت بود، عنوان داشت: اباعبدالله(ع) متعلق به تمام عصرها و دوران‌هاست و هر حرکتی که با آن گره بخورد بقا خواهد یافت.

مومن با اشاره به درس‌هایی که از کربلا می‌آموزیم، گفت: عبودیت و بندگی نخستین درسی است که از این واقعه تاریخی باید بگیریم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آثار برگزاری یادواره‌های شهدا گفت: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود از ما خواسته‌اند پیرو ولایت باشیم و تکلیف‌مان را از رهبری بجوییم؛ امام راحل نیز فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیب نرسد.

در ادامه این مراسم با حضور شهردار قم و با اهدای تابلو و جوایزی از منوچهر نامجو، ورزشکار معلولی که با ویلچر سفری سه روزه از امامزاده صالح(ع) تا مزار شهدای گمنام استان قم را پیموده بود، تقدیر شد.

تجلیل از خانواده شهدای استان قم پایان‌بخش برنامه‌های این یادواره بود که با حضور محمد دلبری شهردار قم و دیگر مسئولان حاضر صورت گرفت.

انتهای پیام/78004/ح30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول