اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«کرزی» در دیدار «دابینز»:

شروط افغانستان برای امضای پیمان امنیتی با آمریکا تغییرناپذیر است

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان با تأکید بر مواضع پیشین کابل گفت: شروط افغانستان برای امضای پیمان امنیتی با آمریکا تغییرناپذیر است.

شروط افغانستان برای امضای پیمان امنیتی با آمریکا تغییرناپذیر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری» افغانستان شب گذشته با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: رئیس جمهور افغانستان در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان با تأکید بر مواضع پیشین کابل گفته است که شروط افغانستان برای امضای پیمان امنیتی با آمریکا تغییرناپذیر است.

این اطلاعیه می‌افزاید: کرزی و دابینز در این دیدار در خصوص چگونگی آغاز عملی روند صلح و امضای پیمان امنیتی بین کابل-واشنگتن گفت‎وگو کردند.

براساس این اطلاعیه، کرزی با تأکید بر مواضع پیشین اظهار داشت که آغاز عملی روند صلح و توقف عملیات آمریکایی‎ها در مناطق مسکونی و روستاهای افغانستان شرایط تغییرناپذیری برای امضای پیمان امنیتی است.

در این دیدار، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان تصریح کرد: نشانه‎های مثبتی در مورد روند صلح در بین مقامات پاکستانی مشاهده کرده، اما وی از سپردن هرگونه تعهد در مورد آغاز عملی روند صلح خودداری کرد.

دابینز در ادامه اصرار داشت تا قرارداد امنیتی کابل-واشنگتن پیش از آغاز روند صلح به امضا برسد.

در همین حال، کرزی با یادآوری تصمیمات «لویه جرگه مشورتی» برای امضای پیمان امنیتی، گفت: لویه جرگه، خواسته‎های خود را در قطعنامه پایانی بیان کرد که از آن جمله می‌توان به موضوعات صلح و امنیت در افغانستان و همچنان آزادی زندانیان افغان از زندان گوانتانامو اشاره کرد.

رئیس جمهور افغانستان در نخستین روز برگزاری لویه جرگه مشورتی، امضای قرارداد امنیتی با آمریکا را به آغاز عملی روند صلح، برگزاری انتخابات سالم و خودداری نظامیان آمریکایی در ورود به منازل افغان‎ها مشروط کرد.

در برابر این اظهارات، آمریکا تهدید کرد که اگر کرزی قرارداد امنیتی را پیش از فرارسیدن سال 2014 میلادی امضا نکند، تمامی نیروهای خود از افغانستان خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول