اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان:

شروط کرزی پابرجاست/ هیچ یک از وزرا اجازه امضای پیمان امنیتی با آمریکا را ندارند

سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان به آمریکا هشدار داد: تا زمانی‌که آمریکا شرایط افغانستان را نپذیرد، حامدکرزی به هیچ یک از وزرا اجازه امضا پیمان امنیتی را نخواهد داد.

شروط کرزی پابرجاست/ هیچ یک از وزرا اجازه امضای پیمان امنیتی با آمریکا را ندارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «ایمل فیضی»، سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان به آمریکا هشدار داد که اگر آمریکا شرایط افغانستان را نپذیرد، حامدکرزی به هیچ یک از وزرا اجازه نخواهد داد پیمان امنیتی را امضا کند.

وی این سخنان را شب گذشته در مصاحبه با «بی بی سی» اظهار داشت و تأکید کرد که تا پایان عملیات‌های نظامی، هوایی و زمینی از طرف نیروهای خارجی به خانه‌های مردم افغانستان و آغاز عملی روند صلح این پیمان به امضا نخواهد رسید.

ایمل فیضی گفت شروط رئیس جمهوری افغانستان هنوز پا برجا است.

دولت افغانستان پس از آن به این موضوع واکنش نشان داد که «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا از امکان امضای پیمان امنیتی با یکی از وزرای کابینه کرزی مانند وزیر دفاع سخن گفت.

«جانان موسی‌زی»، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان نیز که در بروکسل با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت: دولت افغانستان از موافقت‌نامه امنیتی حمایت می‌کند و آن را در «زمان مناسب» امضا خواهد کرد.

وی گفت: در هر صورت رئیس جمهوری افغانستان تصمیم خواهد گرفت که موافقت‌نامه امنیتی در سطح رؤسای جمهوری امضا خواهد شد یا در سطوح مختلف میان 2 دولت.

در همین حال وزیر خارجه روسیه که در نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل شرکت کرده، گفت: هر نوع مأموریت جدید ناتو در افغانستان باید از جانب شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شود.

روسیه یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل است که از حق وتو برخوردار است.

آمریکا برای امضای فوری پیمان امنیتی از ترفندها و فشارهای مختلفی، مانند تهدید خروج کامل از افغانستان تا تلاش های دیپلماتیک و افزایش فشار بر دولت افغانستان استفاده کرده است، اما تا کنون هیچ کدام کارساز نبوده است.

در آخرین مورد، روز گذشته «جمیز دابینز»، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان وارد کابل، شد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول