اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه 9 شرکت انتقال گاز ایران خبر داد

اتخاذ تمهیدات مناسب برای مواجهه با سرمای زمستانی در استان‎های شمالی

مدیر منطقه 9 شرکت انتقال گاز ایران گفت: با توجه به شرایط سرما در سال‌جاری و بحران‎های احتمالی، تدابیر مناسبی برای مواجهه با سرمای زمستانی در استان‎های شمالی از جمله گلستان اتخاذ شده است.

اتخاذ تمهیدات مناسب برای مواجهه با سرمای زمستانی در استان‎های شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جمال لیوانی بعد از ظهر امروز در جلسه معاونین شرکت‌های گاز استانی و پخش فرآورده های نفتی استان‎های گلستان، گیلان و مازندران یادآور شد: از سال گذشته منطقه 9 عملیات انتقال گاز، اقدامات ضروری و زیرساخت‌های لازم را برای تقویت خط و انتقال گاز مستمر و پایدار انجام داده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به برنامه‎ریزی بعمل آمده و تلاش مجموعه شرکت گاز در استان‎های شمالی دیگر شاهد افت فشار گاز و قطع آن در این استان‎ها نباشیم.

در این جلسه با توجه به سرمای شدید احتمالی در زمستان پیش‎رو  پس از تبادل‎نظر تصمیماتی در قالب مصوبه مورد تایید جمع قرار گرفت که بخشی از این مصوبات به شرح ذیل هستند.

مقرر شد: با توجه به مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان «صرفه جویی در مصرف انرژی» که از الزامات قانونی است برای مصرف بهینه گاز در ساخت و سازها به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه مصوب شد: نظر به این‎که سوخت مایع سهمیه‎بندی بوده با توجه به شرایط اضطراری شمال کشور قبل از فصل سرما سهمیه استان‎های شمال کشور افزایش تا مصرف‎کنندگان غیرخانگی نسبت به ذخیره‎سازی سوخت دوم اقدام کنند.

مقرر شد: با توجه به تجربه تلخ سال 1383 و 1386 با اولویت قرار دادن مصرف خانگی، برنامه‎ریزی شود تحت هیچ عنوانی گاز صرف‎کنندگان خانگی قطع نشود.

در این جلسه تصمیم گرفته شد: برای پیشگیری از هرگونه بحرانی، همزمان با اقدامات لازم، فرهنگ‎سازی برای صرفه‎جویی مصرف گاز و اطلاع‎رسانی از طریق رسانه ملی در مراکز استان‎ها انجام گیرد.

مصوب شد: سیاستی اتخاذ شود که قیمت و توزیع سوخت مایع برای شهروندان در مواقع افت فشار گاز در خطوط انتقال گاز هیچ‎گونه نگرانی و فشار اقتصادی را بر مردم تحمیل نکند.

این مصوبات تنها بخشی از 27 بند مصوبه‎ای است که در جلسه منطقه‎ای شرکت گاز جهت پیش‎بینی و تمهیدات لازم برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از افت فشار گاز در سرمای احتمالی به تصویب رسید.

انتهای پیام/83002 /ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول