اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از یادواره شهدای هسته‌ای و 241 شهید آبیک

حرف آخر دل شهدا؛ خواهرم حجابت، برادرم نگاهت

یادواره شهدای شهرستان آبیک با موضوع شهدای هسته‌ای و 241 شهید این شهرستان، در موسسه آموزش عالی غیاث‌الدین جمشید کاشانی آبیک برگزار شد.

حرف آخر دل شهدا؛ خواهرم حجابت، برادرم نگاهت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، یادواره دانشجویی شهدای شهرستان آبیک با محوریت شهدای هسته‌ای و 241 شهید این شهرستان ظهر امروز به همت بسیج دانشجویی سپاه ناحیه شهرستان آبیک، معاونت دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی غیاث‌الدین جمشید کاشانی و واحد بسیج این دانشگاه برگزار شد.

یادواره شهدای شهرستان آبیک و شهدای هسته‌ای کشور در سالن کنفرانس موسسه آموزش عالی غیاث‌الدین جمشید کاشانی با سخنرانی ابوالفضل باجلان از راویان دفاع مقدس و حضور جمعی از خانواده‌‌های معظم شهدای شهر آبیک، مسئولان ادارات مختلف، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

دانشجویان آرمان‌های دفاع مقدس را حفظ کنند

معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی غیاث‌الدین جمشید کاشانی شهرستان آبیک در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا سبب می‌شود شکاف و فاصله‌ای که بین نسل جنگ و نسل جدید  وجود دارد، پیوند زده شود و خاطرات هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوانی که در آن دوران نبوده و آن را درک نکرده، تداعی شود.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی افزود: نسل جوان و دانشجوی امروز باید بداند که همواره در برابر تهدیدات دشمنان قرار داریم چرا که دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی هیچ‌گاه از توطئه‌ها، اهداف شوم و تهدیداتشان دست بر نمی‌دارند.

وی ادامه داد: دانشجویان باید ارزش‌ها و آرمان‌های مقدسی که رزمندگان و شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس آفریدند را حفظ کرده و با الهام گرفتن از آن آرمان‌ها، اهداف نظام اسلامی را به پیش ببرند.

این مسئول تصریح کرد: امروز دشمنان خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند و می‌خواهند با انواع ترفندها به خانواده‌ها و جوانان صدمه بزنند که مطلوب است آحاد جامعه با پای‌بندی به اصول اسلامی و تأسی از شهدا در مسیر درست و صحیح دینی حرکت کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی غیاث‌الدین جمشید کاشانی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: شهدا هیچ توقعی نداشتند و بیشتر تلاش و کوششان برای حفظ انقلاب و مردم بود بنابر این جوانان و به ویژه دانشجویان باید به تعبیر مقام معظم رهبری که افسران جنگ نرم هستند، سطح توقعات خود را کاهش داده و در همه عرصه‌ها به نحو احسن از عمر و جانشان استفاده کنند.

حسینی با اشاره به بومی‌سازی برخی از علوم در کشور به دست جوانان ایرانی بیان کرد: دانشجویان نیز باید با الگوگیری از دانشمندان هسته‌ای در تقویت پایه‌های علمی کشور گام برداشته و با الگوگیری از شهدای دفاع مقدس از تمامیت ارضی کشور دفاع کنند.

وی یادآور شد: با تقویت پایه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور می‌توان نظام اسلامی را در برابر همه تهدیدات دشمنان بیمه کرد به شرطی که جانانه در برابر دشمنان ایستادگی کنیم که این خصلت نیک در وجود هر ایرانی موج می‌زند و وجود دارد.

لازم به ذکر است؛ در یادواره شهدای هسته‌ای و 241 شهید شهرستان آبیک نمادی از سنگرهای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به نمایش گذاشته شده بود که در این سنگر پوکه دوشکا، فانوس گل‌اندود شده، پوتین، چفیه، تفنگ کلاشینکف، سربندهای رنگی مزین به نام ائمه اطهار (ع)، جعبه مهمات، بی‌سیم و گل‌های نی به چشم می‌خورد.

در یادواره شهدای هسته‌ای و 241 شهید شهرستان آبیک علاوه بر نصب عکس شهدای هسته‌ای شهید مصطفی احمدی‌روشن، مجید شهریاری، داریوش رضایی‌نژاد، مسعود علی‌محمدی در دیوار سمت چپ سالن کنفرانس موسسه آموزش عالی غیاث‌الدین جمشید کاشانی، عکس‌هایی با موضوع جنگ نرم مانند (نارنجک) به نام جنگ صفر و یک‌ها است، ( فشنگ و فلش) جنگی که بود راهی که است، موشک و ماهواره و عکس‌های سیاه و سفید از دوران هشت سال جنگ تحمیلی در معرض دید دانشجویان و حضار گذاشته شده بود.

در این یادواره بنری نصب شده بود که روی آن نوشته شده بود: « بر لوح دل از روز ازل، یار نوشته است، عشق است شهادت» که قابل تأمل بود.

بنابر این گزارش، در این یادواره شعری در مدح مادران شهدای گمنام که اسطوره صبر و کوه عشق و شکیبایی بودند از سوی یکی از دانشجویان قرائت شد که حس و حال زیبایی به حضار این یادواره بخشید.

در این یادواره کلیپی از عکس و تصاویری از شهدا پخش شد که در یکی از آن تصاویر نوشته بود؛ حرف دل آخر شهدا  خواهرم حجابت و برادرم نگاهت بود.

شناخت دفاع مقدس به مقابله با جنگ نرم کمک می‌کند

مسئول بسیج دانشجویی سپاه ناحیه شهرستان آبیک نیز در حاشیه این یادواره به خبرنگار فارس اظهار داشت: یادواره شهدای هسته‌ای و 241 شهید شهرستان آبیک با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با فرهنگ ایثار و شهادت، شرایط و تاریخ دفاع مقدس برگزار می‌شود.

ابراهیم آبتین افزود: انقلاب اسلامی در برهه‌های مختلف با صحنه‌های متفاوتی مواجه بوده و است چرا که در برهه‌ای با جنگ سخت مواجه بود و امروز نیز با جنگ نرم  و تهاجم فرهنگی در حال مبارزه است.

وی ادامه داد: با تداعی خاطرات هشت سال جنگ تحمیلی از سوی راویان و رزمندگان دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، دانشجویان با شناخت مولفه‌های جنگ سخت و دفاع مقدس، بهتر می‌توانند به مقابله با جنگ نرم بپردازند.

آبتین با اشاره به تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل پایگاه‌های بسیج در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اذعان داشت: مراکز دانشگاهی با توجه به اینکه محل زایش تفکر و تاثیرگذار در  فرهنگ‌ هستند، از جایگاه مهم و ویژه‌ای از منظر مقام معظم رهبری برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ بسیج برخاسته از دل مردم است و  می‌تواند همه اقشار را در بر گیرد، افزود: تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها می‌تواند در شناساندن گفتمان‌های صحیح دینی و اهداف نظام اسلامی  دانشجویان را در مسیر درست و صحیح  نقش بسزایی ایفا کرده و آنان را در مسیر هدایت و رستگاری حرکت دهد.

آبتین گفت: چهار پایگاه بسیج دانشجویی اعم از خواهران و برادران در دانشگاه‌های مولانا، غیاث‌الدین جمشید کاشانی، بصیر و دانشگاه پیام نور واحد آبیک، شهرستان آبیک دایر شده است.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه ناحیه شهرستان آبیک هدایت توده مردم و اقشار مختلف جامعه را از مهم‌ترین کارکردهای بسیج دانست و ادامه داد: با حفظ انقلاب اسلامی و حضور مردم در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف می‌توان به گفتمان دینی اصیل که همان حکومت جهانی امام زمان (عج) و تشکیل تمدن اسلامی است، حاکمیت و قوت بخشید.

آبتین اضافه کرد: امروز بسیج به عنوان الگویی کلی و برتر در دنیا مطرح است که هدفش آماده‌سازی مردم برای حرکت در مسیر تشکیل حکومت جهانی است.

وی افزود: بسیج به عنوان پرچمدار در گفتمان‌های صحیح دینی در دانشگاه‌ها محسوب می‌شود و از جمله استراتژی و گفتمان‌های اصیل در کشور مطرح است.

در ادامه این یادواره علاوه بر بخش کلیپی از خانواده داریوش رضایی‌نژاد شهید هسته‌ای، به قید قرعه کمک هزینه سفر مشهد مقدس به سه دانشجو اعطا شد.

انتهای پیام/77006/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول