اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

یادواره شهدا محفل الگوگیری و الگوسازی نسل آینده‌ساز است

فرماندار قروه گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب یادواره در الگوگیری و الگوسازی برای نسل‌های آینده که میراث‌داران شهیدان هستند، تأثیر بسزایی دارد.

یادواره شهدا محفل الگوگیری و الگوسازی نسل آینده‌ساز است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده در نشست هماهنگی یادواره شهدای بهارلو که صبح امروز در فرمانداری قروه برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: فرهنگ ناشی از مفهوم شهادت فرهنگ استقامت و پایداری است، که در بردارنده مسئولیت‌پذیری و دردمندی و پرهیز از انزوا و بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌های انقلاب است.

وی افزود: فرهنگ شهادت، فرهنگ فنا و نابودی انسان نیست بلکه فرهنگ تلاش و پویایی و نشاط و امیدواری است.

فرماندار قروه با تاکید بر اینکه بخشی از اهداف مربوط به ترویج فرهنگ شهادت مربوط به زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدانی است که برای سرافرازی و سربلندی کشور جانفشانی کرده‌اند، اظهار کرد: قدرشناسی و سپاسگزاری از نمادها و مصادیق فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه ملت ایران است که باید به دنبال ترویج آن بود.

شیخی‌زاده آشنایی یک نسل با ایثار و فداکاری و پایداری نسل گذشته را که آ‏فریننده عزت و شرافت آیندگان پس از خود هستند، نشانه هویت سرافرازانه آنها دانست و گفت: ایثار شهدا باعث خودباوری، اعتماد به نفس و غرور ملی و دینی شده است که انتقال این عوامل اقتدار به نسل آینده الزامی است.

این مسئول آشنایی و انس نسل آینده با فرهنگ شهادت و ایثار و پایداری را در شرایطی که ایران عزیز در معرض تهاجم اندیشه‌های ناپاک و مورد طمع دشمنان و بدخواهان است مهمترین مانع اعلام و اظهار داشت: باید همه مردم و به ویژه جوانان با این فرهنگ و آثار معجزه‌آسای آن در خنثی‌سازی توطئه‌ها و مقابله با دشمن‌ها آشنا شوند و با استقبال از ایثار و شهادت و با جانفشانی و پایمردی در برابر بدخواهان چشم طمع بیگانگان و بیگانه‌پرستان را کور نمایند.

شیخی‌زاده خاطرنشان کرد: اگر چه اوج تجلی و تبلور شهادت و ایثار در عرصه دفاع مقدس و در مواجهه با دشمنان و بدخواهان اسلام و متجاوزان به مرزهای جغرافیایی کشور است ولی بخش مهمی از ترویج این فرهنگ باید در این برهه از زمان انجام پذیرد.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در زمان صلح به معنای قرار دادن نسل شهادت‌طلب در تاریخ و زمان صلح و همچنین انتقال نسل زمان صلح به عصر تهاجم بیگانگان و در درون سنگرهای مقاومت و ایثار است.

فرماندار قروه گفت: با ترویج فرهنگ ایثار و پایداری، فضای مقدس و معنوی و ملکوتی جبهه‌ها و آن حماسه‌آفرینی‌های قهرمانان عزت و شرف این کشور را از حصار زمان و مکان بیرون آورده و چون نوری بر تارک تاریخ و فرهنگ گذشته و حال و آینده کشور را گسترش می‌دهیم و این همان تزریق خون بر پیکر اجتماع است که شهید مطهری در وصف شهادت فرموده‌اند.

شیخی‌زاده در پایان تصریح کرد: همه اقشار جامعه نسبت به ترویج این فرهنگ مسئولیت دارند و مدیون شهیدان و ایثار و فداکاری آنها هستند.

گفتنی است روستای بهارلو 15 شهید گرانقدر تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است و یادواره این شهدای عزیز به همراه 15 شهید سرافراز روستاهای جداقایه، نی‌بند، داشکسان و قوجاق 19 دی‌ماه امسال با حضور حاج صادق آهنگران مداح دوران جبهه و جنگ ویکی از خطیبان موقت نماز جمعه تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/79009/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول