اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

19 آذر ماه جاری

نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک کرمان دایر می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان از برپایی دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، متوسط و شهرک‌های صنعتی استان کرمان در 19 آذر ماه خبر داد.

نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک کرمان دایر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید قاسم‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، متوسط و شهرک‌های صنعتی استان کرمان سه‌شنبه 19 آذر ماه جاری در محل مجموعه پالیز واقع در ابتدای جاده راه‌آهن افتتاح می‌شود.

وی زمان برپایی نمایشگاه توانمندی‌های واحدهای صنعتی کرمان را چهار روز عنوان کرد و بیان داشت: 40 واحد برتر استان در این نمایشگاه به نمایش توانمندی‌های و محصولات واحدهای صنعتی استان کرمان‌ برای واحدهای صنعتی مشابه در سطح کشور می‌پردازند.

قاسم‌نژاد افزود: آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان نیز پنجشنبه 21 آذر ماه جاری با حضور مهمانان کشوری برگزار می‌شود.

افتتاح مرکز کسب و کار شهرک صنعتی کرمان

وی با اشاره به افتتاح مرکز کسب و کار ‌کرمان همزمان با برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی استان تصریح کرد: این مرکز با 40 دفتر در شهرک صنعتی خضرای کرمان احداث شده است.

قاسم‌نژاد گفت: این مرکز در اختیار شرکت‌های خدماتی مرتبط با واحدهای صنعتی قرار می‌گیرد تا فضای لازم برای بهره‌برداری واحدهای صنعتی و تسهیلاتی برای رونق فعالیت کارخانه‌های مستقر در شهرک‌ فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان خاطر نشان کرد: صنایع کوچک به دلیل تعدد رونق بیشتری برای اشتغال و نقش مؤثرتری در توزیع ثروت دارند.

صنایع کوچک تاثیرگذاری بهتری در اقتصاد ملی دارند

قاسم‌نژاد ابراز داشت: صنایع کوچک با توجه به اینکه با سرمایه‌های کمتری شکل می‌گیرند، محصولات آنها صادراتی‌تر است و در اقتصاد ملی نیز تاثیرگذاری بهتری دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 25 درصد از کل صادرات ملی ایران توسط صنایع کوچک صورت می‌گیرد، افزود: این میزان می‌تواند تا 50 درصد نیز توسعه یابد.

قاسم‌نژاد عنوان کرد: حجم سرمایه‌گذاری بنگاه‌های کوچک کمتر و سهل‌الوصول‌تر و میزان اشتغال آنها و اثرگذاری در خانوارهای شهری بیشتر است.

وی ابراز داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی به دلیل اینکه متولی صنایع کوچک است، وظایفی از جمله امنیت، امکانات شهرک‌های صنعتی و کمک‌های آموزشی، برگزاری تورهای تجاری داخلی و خارجی، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با صنایع را به عهده دارد.

حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با واحدهای صنعتی

قاسم‌نژاد خاطر نشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی تا سقف 6 میلیون تومان پایان‌نامه‌های دانشجویی را با موضوع مرتبط با واحدهای صنعتی و صنایع کوچک را حمایت می‌کند.

وی گفت: طبق مطالعاتی که در کشورمان انجام شده تا سال 1399 باید به 108 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی برسیم که 56 میلیارد دلار آن سهم صنایع کوچک است.

قاسم‌نژاد بیان داشت: لازم است در دولت یازدهم تمهیدات ویژه برای توسعه صنایع کوچک و واحدهای صنعتی به دلیل نقدینگی و آثار ناشی از تحریم و ... اندیشیده شود.

وی افزود: توسعه صنایع کوچک و متوسط رمز توسعه اقتصادی کشورها در دهه آینده است، اگر دولت جدید تسهیلات را فراهم کند، بحث اشغال را می‌توان از این راه حل کرد و در توزیع عادلانه صنعت گام‌های اساسی برداشت.

انتهای پیام/80017/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول