اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به یاد زنگ پستچی و نامه جبهه

نامه‌هایی که خبر از جبهه می‌آورد

نقش پست در سال‌های دفاع مقدس ممتاز و ویژه بوده است و هنوز خاطره نامه‌هایی که خبر از جبهه می‌آورد در دل‌ها مانده است.

نامه‌هایی که خبر از جبهه می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، پست به عنوان پر کاربردترین ابزار ارتباطی طی ادوار گذشته مورد اهمیت و توجه قرار داشته است.

ضرورت پیغام‌رسانی و اهمیت کار ارتباطات نه برای محدوده‌ای خاص بلکه رساندن یک نوشتار یا موضوع از ناحیه‌ای به ناحیه دیگر همواره برای انسان‌ها صاحب اهمیت و ارزش بوده است.

شرکت پست با توجه به رویکردهای پیش‌بینی شده در انجام تکالیف سنگین جابه‌جایی و انتقال روزانه مرسولات پستی برای شهروندان به ارایه خدمات برای مشتریان و اربابان رجوع پرداخته است.

برهمین اساس فعالیت‌های مجموعه امور پستی و ارتباطی استان قزوین نیز بر مبنای انجام امور محوطه در رسیدگی به تقاضاهای اربابان رجوع و حمل و جابه‌جایی مرسوله‌های مختلف دریافتی گسترش یافته است.

با توجه به اهمیت فعالیت کارکنان پستی مشارکت شهروندان با این کارکنان مقدمه‌ای بر افزایش حس اعتماد و امید از سوی این نهاد خدمات‌رسان شهری گروهی است.

رحیم برخورداری در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اهمیت پست و جایگاه آن در مراودات مختلف اظهار داشت: توجه به اهمیت ارتباطات در جامعه امروز امری مهم و مورد توجه است.

مدیرکل پست استان قزوین با تأکید بر اینکه شهروندان با مراجعه به نواحی پست از خدمات مختلف بهره‌مند می‌شوند، ابراز داشت: ارتقای جایگاه کارکنان پست و تلاش برای ارایه خدمات مطلوبت‌تر و کیفی‌تر به شهروندان جزو اولویت‌های مهم شرکت پست قرار دارد.

برخورداری با بیان اینکه انجام مراودات و انتقال مرسولات پستی جزو فعالیت‌های روزانه این شرکت در استان قزوین قرار دارد، عنوان کرد: از همین رو تلاش می‌شود تا با ایجاد سازوکارهای مناسب به منظور گسترش و توسعه کیفی خدمات پستی با همت بیشتر اعتباری از سوی مسئولان گام برداشته و تلاش کرد.

این مسئول با تأکید بر جایگاه ارزنده مردم‌مداری و توجه به اربابان رجوع ابراز داشت: کارکنان و متولیان امور پرستی در مرکز استان، شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه با محور قرار دادن فعالیت‌های خدماتی برای تحقق مشتری مداری تلاش کرده و در این راستا منشأ خدمت و برکت هستند.

مدیرکل پست استان قزوین ادامه داد: جایگاه امور پستی با توجه به اهمیت فوق‌العاده روابط با گذشت زمان و بروز تکنولوژی‌های پیشرفته کماکان حفظ شده است که این مهم اهمیت قابل توجه و مهم پست را می‌رساند.

شهرستان بویین زهرا نیز جزو نواحی مستعد و پرظرفیت روزانه از حجم قابل توجه حمل و انتقال محموله‌های پستی برخودار است و علت آن نیز در تعدد مراکز و ارگان‌های اداری، صنعتی و آزاد است که برای رفع نیازها و اخذ و اهدای تقاضاها و مکاتبات با مجموعه‌های خارجی شهرستانی به اداره پست روی می‌آورند.

احد احمدی نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: پیام و پیام‌رسانی به عنوان یک نیاز اجتماعی در زندگی و به خصوص در بین افراد شهرنشین همواره مطرح بوده و از دیرباز نقش‌ تعیین کننده‌ای داشته و دارد.

فرماندار شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه کارکنان پست امانتدار مردم هستند، ادامه داد: کارکنان اداره پست که مرسولات پستی به دست آنان سپرده می‌شود، امانتدار مردم هستند و باید این امانت‌ها را همان گونه که تحویل گرفته‌اند، به مقصد تحویل دهند.

این مسئول اضافه کرد: بنابر این در راستای انجام وظایف خود باید دقت زیادی داشته باشید و با نیت الهی برای انجام وظایف خود گام بردارید.

فرماندار شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک امانت بزرگ در دست ملت ایران است، عنوان کرد: اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی که شهدای گرانقدری برای حفظ آن جان خود را نثار کردند، یک امانت بزرگ در دست ملت ایران به خصوص مسئولان است که باید سالم به نسل‌های بعدی تحویل دهیم.

فرماندار بویین زهرا ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های این اداره کل اظهار کرد: امیدواریم اداره پست شهرستان بویین زهرا همان گونه که برای جلب رضایت مشتریان خود گام‌های خوبی برداشته بتواند این مسیر را با موفقیت ادامه دهد.

نقش پست و پستچی‌ها در سال‌های جنگ تحمیلی در رساندن نامه‌های رزمندگان در جبهه‌های درگیری به درب منازل خانواده‌های چشم انتظار گوشه دیگر از فعالیت‌ها و خدمات این نهاد است که باید مورد توجه قرار گرفته شود.

ناصر مرادی نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به اینکه شرکت پست از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات است، ابراز داشت: فراهم کردن تسهیلات لازم به منظور استفاده عمومی از خدمات پستی برای ارتباط‌های داخلی و خارجی، اعمال سیاست جامع در زمینه برنامه‌ریزی، تأسیس، تجهیز، گسترش و بهره‌برداری از واحد‌های پستی و تأمین خدمات پستی از اهداف و رویکردهای شرکت پست است.

رئیس اداره پست شهرستان بویین زهرا پیرامون فعالیت نمایندگی‌های پستی شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: اداره پست شهرستان بویین زهرا علاوه بر مرکز شهرستان در بخش‌های رامند، شال و دشتابی به شهروندان خدمات ارائه می‌کند.

مرادی امروز ابراز داشت: فعالیت‌های ارائه شده توسط اداره پست شهرستان بویین زهرا در 10 بخش در سال گذشته اجرایی شده است.

رئیس اداره پست شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه ارتباطات پستی تا سال 66 به صورت سنتی مدیریت شده است، ابراز داشت: با توجه به پیشرفت‌های گسترده در عرصه‌های مختلف شرکت پست نیز پیشرفت‌های تجربی و تکنولوژی را برای خدمت‌رسانی بهتر به کار گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: ارائه سرویس پست پیشتاز، ثبت نام و راه‌اندازی مسکن مهر، صدور استعلام به نهادها، توزیع و ابلاغ اوراق تأمین اجتماعی شهرستانی، توزیع مرسولات ثبتی، عادی و مطبوع جزو فعالیت‌های شاخص این اداره است.

رئیس اداره پست شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: همچنین صدور درخواست تأییدیه تحصیلی دانشجویان جدید نیز جزو دیگر بخش‌ها از فعالیت‌های اداره پست شهرستان بویین زهرا است.

مرادی ادامه داد: راه‌اندازی قرارداد پستی، ثبت اسناد و کانون دفاتر رسمی، صدور حواله‌های نفتی در سطح کوره‌داران، توزیع فیش‌های تلفن ثابت، همراه و توزیع کنتور آب روستایی نیز با توسعه تکنولوژی از سوی پست شهرستان بویین زهرا ارائه می‌شود.

رئیس اداره پست شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: همچنین تعداد 42 دفتر مشترک پست، مخابرات و پست بانک به منظور ارائه خدمات به روستائیان در روستاهای شهرستان بویین زهرا راه‌اندازی شده است.

برهمین اساس آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با عملکردها و کارکردهای پستی بی‌تردید طی سال‌های گذشته گسترش چشمگیری داشته است؛ چراکه دامنه فعالیت‌های پستی نه محصور به جا به جایی نامه و مرسوله کاغذی بلکه با راه‌اندازی دفاتر پستی و «آی سی تی» های روستایی این عملکردها دایره وسیع و گسترده‌تری را در شهرستان بویین زهرا یافته است.

انتهای پیام/77005/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول